گردشگری

دولت در توسعه گردشگری باید جاده صاف‌کن باشد

 

یک پژوهشگر حوزه اقتصاد گردشگری گفت: دولت برای توسعه گردشگری باید بسترساز و جاده صاف‌کن بخش خصوصی باشد نه توسعه دهنده!

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمد حسین جبل عاملی در برنامه «چالش» رادیو اقتصاد افزود: یکی از دلائل مهم عدم توسعه یافتگی گردشگری در ایران این بوده که پرچم توسعه گردشگری کشور در اختیار دولت بوده است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: دولت باید بسترساز گردشگری در کشور باشد تا بخش خصوصی بتواند به نحو احسن در این حوزه میدان داری کند.

این پژوهشگر حوزه اقتصاد گردشگری گفت: بخش خصوصی در حال حاضر حتی به رغم سرمایه محدود و سخت گیری های بسیار زیاد در صنعت گردشگری از بخش دولتی جلوتر است.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت بزرگترین مانع توسعه گردشگری در کشور است، افزود: توسعه این صنعت بدون شک نیازمند مشارکت و همکاری های بخش خصوصی است.

جبل عاملی تصریح کرد: صنعت گردشگری یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین صنایع دنیا به شمار می‌رود و اشتغالزایی و درآمدزایی بسیاری را به‌ویژه برای مناطق بومی و محلی به همراه دارد.

یک روزنامه نگار نیز در برنامه «چالش» رادیو اقتصاد گفت: شعار توسعه گردشگری از سال های دور همواره در ایران مطرح بوده ولی این شعارها در عمل نمود چندانی نداشته بلکه حد حرف باقی مانده است.

پویا دبیری مهر افزود: توسعه گردشگری در کشور مستلزم تمرکز بر روی چهار محور اساسی از قبیل بالا بردن تحمل حاکمیت در به ثمررسیدن طرح ها و پروژه های حوزه گردشگری، آماده سازی جامعه و اجتماع برای قبول گردشگری و افزایش ظرفیت ها، توجیه مرجعیت دینی و گسترش زیر ساخت ها، امکانات فنی، تسهیل گری اعطای مجوز، ارائه تکنولوژی و فناوری است.

وی همچنین در خصوص توجیه مرجعیت دینی در بحث گردشگری به رادیو اقتصاد توضیح داد: توسعه گردشگری ایران از قم می گذرد.

این روزنامه نگار گفت: اگر مراجع تقلید در بحث توسعه گردشگری تصمیمات اساسی اتخاذ و در این مسیر گام بردارند بطور قطع و یقین خیلی از موانع از سر راه صنعت مزبور برداشته خواهد شد.

وی در ادامه افزود: صنعت گردشگری دربحث ایجاد اشتغال، ارزآوری، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر در جامعه واجد اهمیت و نقش آفرین است از اینرو ضرورت ایجاب می کند دولتمردان توجه جدی به این حوزه داشته باشند.

برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هرهفته ساعت ۱۵ به مدت ۷۵ دقیقه به تهیه کنندگی « سید وحید موسوی، الهام مصطفوی و حمیده سلطانی» با هدف تضارب آرا و نظرهای متفاوت و گاهی اوقات متضاد میان کارشناسان و مسئولان نهادها، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف با موضوعات مختلف کسب و کار، کشاورزی، صنعت، بازرگانی، اقتصادی و جامعه بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا