تجارتصنعت، معدن، تجارت

رقم تجارت خارجی ایران در سال گذشته از ۱۸۶ میلیارد دلار گذشت

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی می گوید : مجموع واردات و صادرات (نفتی و غیر نفتی ) ایران در سال ۹۶ افزون بر ۱۸۶ میلیارد دلار شده است که از این رقم ۸۰ میلیارد دلار آن به واردات اختصاص یافته است .
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسن طایی عصر شنبه در نشست ‘ صادرات؛ عبور از جغرافیای تحریم به سوی تجارت آزاد ‘، گفت: از نظر ما صادرات کالا و خدمات، در ادامه تولید و قوام بخش رفتارهای اقتصادی بازیگران اقتصادی اعم از حکومت، بنگاه ها و اندیشه ورزان علمی در عرصه تجارت بین الملل است.
وی افزود: مسائل مربوط به حوزه صادرات، بسیار گسترده و از جنبه های مختلف قابل دسته بندی است. هنگامی که به سیاست های فرابخشی و کلان می اندیشیم، مهمترین موضوعات با این پرسش ها مطرح می شود که ساختارهای نهادی مناسب برای حضور پر قدرت اقتصادی در عرصه تجارت بین الملل، کدام است؟ چه بسترهای نهادی باید شکل بگیرد تا بتوانیم از تولید و صادرات سخن بگوییم؟
وی ادامه داد: در طول سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ بالغ بر ۲۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی توسط ایران صورت گرفت.
رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه، اظهار کرد: جریان ارزی ورود به کشور و شکل گیری بازار موضوعاتی است که باید در کمیته های کاری بررسی شود که در آینده شکل می گیرد.
طلایی تاکید کرد: دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان معتبرترین دانشکده اقتصاد با داشتن ۳۰۰ دانشجوی دکتری، ۵۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۷۰۰ دانشجوی کارشناسی امروز می تواند برای مسئولیت های ملی و اجتماعی بیش از گذشته آماده باشد.

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا