امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تشکیل کارگروه جلوگیری از بیماری های واگیر حیات وحش و دام اهلی

کارگروه مشترک دامپزشکی و حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، مدیرکل دامپزشکی، مدیرکل منابع طبیعی و نماینده امور عشایری استان برگزار شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: طی چند سال اخیر  بیماری های واگیردار در حیات وحش کشور یکی از دغدغه های مهم و جدی حفاظت محیط زیست بوده است.

اکبری اعلام کرد: از آنجایی که روش های مختلف درمانی در حیات وحش خیلی موثر نیست، لذا اقدامات پیشگیرانه در این  خصوص از ضروریات است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات به موقع و عملکرد مثبت دامپزشکی و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط استان  اظهار داشت: علی رغم مرزی بودن استان و نیز حضور عشایر در استان و تردد دام، خوشبختانه مشکل خاصی از لحاظ بیماری های واگیردار در حیات وحش و دام اهلی در استان مشهود نیست.

در ادامه اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به انجام واکسیناسیون های به موقع در دام های استان از جمله طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، آبله، شاربن، هاری و… ، آموزش را بهترین راه در امر پیشگیری از بیماری های حیات وحش در استان عنوان کرد و گفت: با آموزش جوامع محلی، دامداران و… می توان تا حد زیادی از خسارات ناشی از شیوع بیماری های مختلف در دام ها جلوگیری کرد.

سپس نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به توان یگان های حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست در استان ، خواستار استفاده از این ظرفیت برای همکاری با دامپزشکی در جهت شناسایی و گزارش موارد مشکوک بیماری ها در حیات وحش  شد و گفت: با ارایه آموزش های لازم از سوی اداره کل دامپزشکی استان می توان از این نیروها در جهت اهداف سازمانی و سلامت مردم بهره برد.                                                 
 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا