خودروصنعت، معدن، تجارت

باز کردن قفل خودروهای فولکس‌ با دستیار هوشمند اپل

رانندگان خودروهای شرکت خودروسازی فولکس‌واگن اکنون می‌توانند با استفاده از دستیار هوشمند مخصوص شرکت فناوری اپل، قفل خودروی خود را باز، موتور آن را روشن و حتی دمای داخلی آن را تنظیم کنند.

به گزارش انگجت، اگر شما راننده یکی از خودروهای فولکس‌واگن هستید، اکنون یک راه دیگر برای قفل و باز کردن ماشین خود، شروع و توقف شارژ الکتریکی آن و بررسی مسافت پیموده شده و باقی‌مانده خود دارید.

به گزارش آرمان اقتصادی، این امکانات همگی به این دلیل فراهم شده است که شرکت فولکس‌واگن دستیار هوشمند “سیری” متعلق به شرکت اپل را به برنامه Car-Net خود اضافه کرده است.

همچنین بخوانید

شما همچنین می‌توانید از سیری برای روشن کردن هشدارها، تنظیم دمای داخلی خودرو و یادآوری جایی که خودرو را پارک کرده‌اید، استفاده کنید.

رانندگان می‌توانند با استفاده از میانبرهای دستیار صوتی که یک ویژگی است که با نسخه ۱۲ سیستم عامل iOS  در دسترس قرار گرفت، این امکانات را برای خودروی خود تنظیم کنند.

بنابراین، رانندگان می‌توانند از سیری بخواهند تا خودرو را گرم کند و شیشه خودرو را باز کند.

البته فولکس‌واگن برای این ویژگی، هزینه اشتراک ماهانه دریافت می‌کند، بنابراین امکانات سیری را به صورت رایگان دریافت نخواهید کرد.

با این حال، این به روز رسانی، ارتباطات فولکس‌واگن را با دستیارهای صوتی تقویت می‌کند، چرا که دستیار هوشمند آمازون الکسا نیز قبلا به خودروهای این شرکت اضافه شده بود.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا