بورسبورس اوراق

تعدیل مثبت در «غمارگ»؛ «حفاری» ساختمان فروخت

در روزی که گذشت٬ همزمان با افزایش یک هزار واحدی شاخص بورس تهران٬ به موجب پیام های ناظران بورس و فرابورس ۱۱ نماد متوقف و ۱۳ نماد بازگشایی شدند. همچنین اعلام شد که نماد «کگهر» در روز شنبه هفته آینده به روش ثبت سفارش مورد عرضه اولیه قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،امروز شاخص بورس تهران که در میانه معاملات رشدی بیش از یک هزار و ۶۰۰  واحدی را تجربه کرد، در ساعات پایانی با کاهشی ۶۰۰  واحدی به سطح ۱۸۳ هزار و ۲۱۲ واحد رسید و رشد یک هزار واحدی را ثبت کرد. در این روز تعداد توقف‌ها به خاطر شفاف سازی شرکت‌ها، نسبت به روزهای قبل افزایش یافت و به رقم هفت رسید. «غمارگ» از تعدیل مثبت و تعدیل زیان پیش بینی شده خود به سودی سه میلیارد تومانی خبر داد و «حفاری» اعلام کرد که دفتر اداری در تهران را به قیمت ۱۴۰ میلیارد تومان فروخته است. همچنین اعلام شد که نماد معاملاتی جدیدی تحت عنوان «کگهر» در روز شنبه هفته آتی عرضه اولیه خواهد شد که متعلق به شرکت سنگ آهن گهر زمین است. قرار است ۶۱۵ میلیون سهم این نماد از طریق ثبت سفارش در بازار دوم فرابورس عرضه شود.

«ثشاهد» از مناقصه گفت: نماد معاملاتی (ثشاهد) متعلق به شرکت شاهد به دلیل اطلاعات ارائه شده درخصوص مناقصه نوبت اول مشارکت در ساخت پروژه مسکونی کن متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که از کلیه سرمایه گذاران و سازندگان توانمند و متخصص جهت مشارکت در ساخت پروژه مسکونی کن با زیربنای کل ۶۵  هزار و ۵۳۶ مترمربع در ۱۲ طبقه (شامل سه طبقه زیرزمین، همکف، هشت طبقه مسکونی) دعوت به مشارکت می‌کند. تاریخ برگزاری مناقصه امروز بوده است.

همچنین بخوانید

«وپترو» سهم می‌فروشد: دیگر نماد متوقف شده در بورس تهران متعلق به شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو) بود. این شرکت خبر از برگزاری مزایده برای فروش سهام شرکت تولیدی گاز لوله (سهامی عام) داد که در بازار پایه ب فرابورس معامله می‌شود. بنابراین شرکت قصد دارد تا ۷.۰۶  درصد از سهام شرکت تولیدی گازلوله (سهامی عام) متعلق به این شرکت را از طریق شرکت فرابورس ایران به صورت یکجا و نقد طبق شرایط اعلامی در اطلاعیه عرضه سهام غیر مدیریتی عرضه کند.

«غمارگ» تعدیل مثبت داد: نماد معاملاتی شرکت مارگارین (غمارگ) با توجه به افشای اطلاعات درخصوص تعدیل مثبت از هشت میلیارد و ۵۹۷ میلیون تومان زیان به سه میلیارد و ۱۲ میلیون تومان سود، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و همچنین بازار تقاضای محصولات روغن نباتی، این شرکت پیش بینی می‌کند عملکرد سالانه منتهی به ۳۰ آذر سال جاری از مبلغ ۸۵ میلیارد ریال زیان اعلام شده به ۳۰ میلیارد ریال سود خالص تغییر یابد. لازم به ذکر است پیش بینی مزبور با توجه به تحقق و استمرار شرایط ذیل صورت گرفته است: ۱- تداوم فروش مواد اولیه (روغن خام) توسط فروشندگان خارجی و تأمین به‌موقع روغن؛ ۲- تخصیص به‌موقع ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی به نرخ مبادله‌ای چهار هزار و ۲۰۰ تومان جهت واردات روغن خام؛ ۳- عدم خروج روغن خام از اولویت کالای اول به اولویت کالای دوم؛ ۴- عدم افزایش قیمت سایر نهادهای تولیدی در ماه‌های باقیمانده؛ ۵- افزایش تناژ تولید و فروش. در صورت تغییرات بااهمیت در مفروضات و پیش بینی صورت گرفته اثرات آن به‌محض وقوع به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

«حفاری» دفتر تهران را ۱۴۰ میلیارد تومان فروخت: شرکت حفاری شمال ساختمان اداری تهران (دفتر مرکزی شرکت) را به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان به پتروشیمی باختر فروخته است. خالص ارزش دفتری دارایی انتقالی حدود ۸۱ میلیارد تومان بوده است. با توجه به مصوبه هیات مدیره این شرکت مبلغ حاصل از فروش ساختمان جهت بازپرداخت تسهیلات بانک اقتصاد نوین صرف خواهد شد و این امر علاوه بر سود حاصل از فروش دارایی یادشده، سبب کاهش هزینه های مالی شرکت خواهد شد.

«وحکمت» ساختمان خرید: نماد معاملاتی (وحکمت) متعلق به شرکت بیمه حکمت به دلیل اعلام خبر خرید دو ساختمان اداری متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که به منظور گسترش فعالیت‌های شرکت و انجام فعالیت های موضوعه اقدام به خرید دو ساختمان یکی با کاربری اداری و دیگری به عنوان دفتر نمایندگی با کاربری تجاری کرده است. ارزش هرکدام از این ساختمان ها به ترتیب ۱۹ میلیارد و ۳۳۰ میلیون و ۱۱ میلیارد و ۱۱۱ میلیون تومان بوده و ۹۰ درصد از مبلغ معامله در تاریخ ۲۴ مرداد ماه سال جاری، از محل دارایی های در اختیار شرکت به فروشنده (بانک حکمت) پرداخت شده است.

اعتراض «لازما» به مالیات ۱۴ میلیارد تومانی: شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش نسبت به تجدید ارزیابی ساختمان‌ها و زمین کارخانه‌های صنعتی آزمایش پس از استعلام از دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی اقدام کرده و تمامی تکالیف قانونی این شرکت ایفا شده اما به دلیل عدم موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار، تجدید ارزیابی به مرحله افزایش سرمایه نرسیده و سازمان امور مالیاتی این فرایند را در عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۵ به عنوان سود شناسایی و به درآمد مشمول مالیات شرکت اضافه و مالیات آن را به میزان ۱۴ میلیارد تومان مطالبه کرد. مساعی شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش برای منتفی کردن این تحمیل ناروا با مراجعه به هیات حل اختلاف مالیاتی و شورای عالی مالیاتی تاکنون بی نتیجه مانده است و طبق مصوبه هیات مدیره برای انصراف از افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی و حذف آثار آن از دفاتر شرکت و موضوعیت نداشتن احتساب ذخیره مالیاتی بابت موضوع توضیح داده شده فوق، گردشکار موصوف و تنظیم سند معکوس موجب تاخیر در اصلاح صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ شد که در تاریخ ۱۵ آبان ۹۷ در کدال منتشر شد و کلیه مدارک و مستندات به حسابرس و بازرس قانونی تسلیم شد و صورت های مالی حسابرسی شده به محض وصول در کدال درج خواهد شد. صورت‌های مالی ۹ ماهه حسابرسی نشده در کدال منعکس شده و اصلاحیه آن در دست تنظیم است و به علاوه صورت‌های مالی سال منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷ نیز در حال تکمیل و انتشار در کدال است. تاخیر رخ داده به خاطر رعایت مصالح سهامداران بوده است و پیگیری لازم از سازمان امور مالیاتی برای حذف مالیات مذکور به عمل می‌آید و با فراهم کردن ساز و کار مطمئن، تشریفات مربوط به تحقق افزایش سرمایه در دستور کار هیات مدیره است.

«اوان» با صدا و سیما قرارداد بست: شرکت مبین وان کیش به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت متوقف شد. در این اطلاعیه اعلام شده که توسعه روزافزون محصولات باند پهن حوزه خدمات ارزش افزوده و افزایش نیاز شرکت‌های توسعه‌دهنده و ارائه‌دهنده این محصولات به فضای تبلیغاتی کارآمد و کاهش اثربخشی فضاهای تبلیغاتی موجود و همچنین افزایش هزینه جذب کاربر از کانال‌های موجود، موجب شد تا شرکت مبین وان کیش نسبت به شناسایی و ورود به حوزه ظرفیت‌های تبلیغاتی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جهت بهره‌برداری حداکثری از پتانسیل موجود اقدام کند. پیرو قرارداد حاضر مجوز بهره‌برداری از فرصت‌های تبلیغاتی موجود در برنامه‌های استانی اخذ شده است و اختصاص فضاهای تبلیغاتی ذیل این قرارداد به شرکت‌های تامین‌کننده محتوا در دستور کار است. نحوه تسهیم درآمد، از درآمد حاصل از مشترکین جذب شده در سرویس‌های خدمات ارزش افزوده ناشی از موضوع قرارداد، ۳۵ درصد سهم اپراتور و تامین‌کننده پلتفرم است. از باقیمانده درآمد نیز به نسبت مقادیر مندرج در جدول تسهیم درآمد بند ۱-۳  اقدام به پرداخت سهم شرکت مبین وان کیش و صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران به صورت پلکانی می‌شود. با توجه به اینکه از میزان اقبال شرکت ‌های تامین‌کننده محتوا به فضاهای تبلیغاتی موجود در برنامه‌های مشارکتی شبکه‌های استانی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شواهدی در دست نیست، بنابراین برآورد درآمد ریالی از ماحصل قرارداد امکان پذیر نیست. لازم به ذکر است در صورتی که از محل قرارداد افشا شده درآمدی حاصل شود، شرکت مبین وان کیش در گزارش‌های ماهانه ارسالی آتی افشا خواهد کرد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا