صنعت، معدن، تجارت

فروش ماشین‌های نجومی بابک زنجانی! + تصاویر

امروز خبری در رسانه ها منتشر شد که حکایت از به مزایده گذاشتن بخشی از اموال بابک زنجانی بود. اموالی که شامل موتور سیکلت و خودروهایی با قیمت‌های نجومی از این متهم می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از مهر، امروز آگهی مزایده اموال  بابک زنجانی در روزنامه‌های کثیر الانتشار به چاپ رسید و حسابی در فضای مجازی نیز بازخورد داشت. متهم محکوم به فساد مالی که چند سال پیش به خاطر مال و اموال چشمگیرش مردم او را به عنوان یکی از غول های ثروت در بخش خصوصی می شناختند؛ اما چیزی نگذشت که اخبار دستگیری او به اتهام فساد مالی دوباره او را به سر خط خبرها برد و از آن به بعد اسم بابک زنجانی را در رسانه های مختلف  به آقای «ب. ز» تبدیل کرد. حالا و با پایان دادگاه رسیدگی به جرایم این مجرم اقتصادی و در اجرای تبصره ماده ۵۳۷ قانون آیین کیفری بخشی از اموال بابک زنجانی که توسط کارشناسان رسمی دادگستری ارزیابی شده به فروش گذاشته شده و قرار است در روز ۱۰ آذر سال ۹۷ به فروش برسد. اما در این لیست جزیی، از دارایی‌های بابک زنجانی چه اموالی و با چه قیمت‌هایی وجود داشت؟اولین خودروی این لیست یک‌دستگاه بی‌ام‌و تیپ X6 است که مدل ۲۰۱۱ بوده و مبلغ آن یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان ارزیابی شده است. با جستجویی در سایت‌های فروش خودروهای دست‌دوم قیمت این ماشین، بسته به شرایط  چیزی بین ۱ تا ۱.۵ میلیارد تومان است.

همچنین بخوانید

خودروی بی‌ام‌و مدل ۲۰۱۱ که طبق کارشناسی‌های انجام شده قیمتی به اندازه یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان دارد در حالیکه در بازار قیمتی در حدود ۸۰۰ تا ۹۵۰ میلیون تومان برای این ماشین پیدا می‌شود.

سومین ماشین این لیست، یک دستگاه ماشین پورشه پانامارا مدل ۲۰۱۲ است که کف قیمت پیشنهادی برای آن، یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان پیشنهاد شده است. این در حالی است که در بازار آزاد، قیمت کارکرده این خودرو، بنا بر آپشن‌هایی که دارد تا حدود ۴ میلیارد تومان نیز می‌رسد!

از همه جالب‌تر بین این خودروهای لوکسی که از بابک زنجانی مصادره شده،  وانت نیسان یخچال‌دار مدل سال ۸۹ است که مبلغ ۳۵ میلیون تومان روی آن قیمت‌گذاری شده است.

کنار این چند خودروی لوکس، ۲ موتور سیکلت بسیار گرانقیمت هم برای فروش به مزایده گذاشته شده که روی هم رفته برای آنها مبلغ سرسام‌آور ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان براورد شده است!

در این آگهی برای یک دستگاه موتور «هوندا گلدوینگ» مدل ۲۰۱۲، ۸۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده در حالیکه قیمت مدل صفر این موتورسیکلت به طور متوسط ۲۵هزار دلار است. یعنی با حساب دلار ۱۳هزارتومانی هم قیمت آن ۳۲۵ میلیون تومان می‌شود؛ نه ۸۰۰ میلیون!

و دست آخر موتور سیکلت سوزوکی این متهم نیز که مدل آن ۲۰۰۳ است، طبق کارشناسی‌های انجام شده ۹۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده است. این در حالی است که این موتور را می‌توان با صرف رقمی کمتر از ۹۰ میلیون تومان در همین تهران خرید!

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا