تجارتصنعت، معدن، تجارتصوت

کاهش صادرات ایران به قطر صحت ندارد

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر گفت: صادرات ایران به قطر طی سال جاری با کاهش مواجه نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدعلی دیده روشن در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه قطر بازار صادراتی مناسبی با توجه به اعمال تحریم ممالک حوزه خلیج فارس علیه این کشور برای ایران محسوب می شود، افزود: متاسفانه جمهوری اسلامی همانند فرصت های پیش آمده در عراق و افغانستان تاکنون نتوانسته از این ظرفیت به نحو باید و شاید استفاده کند.

وی همچنین اظهارداشت: توان تولید ایران در شاخه های مختلف از قبیل صنعت غذا، محصولات کشاورزی، صنعتی، معدنی و غیره با توجه به منابع غنی انسانی و طبیعی بسیار بالا وبه راحتی می تواند نیازهای ممالک همسایگان را پوشش دهد.

همچنین بخوانید

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر گفت: جمهوری اسلامی با توجه به فرصت پیش آمده می توانست صادرات بیشتری به قطر داشته باشد و از این موقعیت به نحو احسن در جهت رشد اقتصادی، اشتغال، ارزآوری و مواردی از این دست استفاده کند.

وی افزود: ضرورت دارد فعالان اقتصادی برای ایجاد یک بازار پایدار در قطر با توجه به درخواست و مزیت های موجود مملکت وارد بازار این کشور شوند.

دیده روشن تصریح کرد: زیرساخت حمل ونقلی به خصوص ایجاد خط مستقیم دریایی بین ایران و قطر یکی از مهمترین عوامل توسعه صادرات بین دو کشور است از اینرو با توجه به اهمیت موضوع ضرورت ایجاب می کند دولتمردان به این مهم توجه جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ظرفیت مناسبی در زمینه مراودات تجاری بین دو کشور ایران و قطر وجود دارد، اظهارداشت: برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها در کشور باید به نحوی باشد که بتوان از این فرصت به بهترین وجه ممکن استفاده کرد.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر در ادامه یادآورشد: کالاها و خدمات مورد صدور ایران به قطر در شرایط فعلی می توان به محصولات غذایی، صنعتی، ساختمانی و خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا