بورسبورس اوراق

در عرضه شتاب نکنید/ باید در انتظار روند صعودی شاخص بود

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان ضمن اشاره به اینکه حرکت صعودی بازار سرمایه ادامه دارد عنوان کرد اکنون امن ترین و صحیح ترین بازار برای سرمایه گذاری، بازار سرمایه است و بورس همچنان سود و بازدهی منطقی دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمیدرضا مهرآور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با بیان اینکه ظرفیت رشد سایر بازارها کامل شده و انتظار صعود دوباره آنها وجود ندارد، به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: طی روز های گذشته شاخص کل نوسان های زیادی را تجربه کرد که  طبیعی و ذات بازار سرمایه است. معمولا در زمان رشد شتابان بازار، ما با افزایش سطح انتظار سرمایه گذاران روبرو می شویم و در این شرایط اگر اخبار مثبت منطبق با توقعات منتشر نشود روند صعودی شاخص، کند یا متوقف می شود.

وی افزود: اکنون نیز قیمت سهام بسیاری از ناشران بورسی به حدی رسیده که انتظار می رود طی روزهای آینده تقاضا در بازار افزایش داشته باشد. از سوی دیگر به نظر می رسد گزارش های مالی ۹ ماهه شرکت ها نسبت به گزارش های شش ماهه مقبول تر باشد، در نتیجه ما باید شاهد بازگشت روند صعودی بازار باشیم.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه صنایع صادرات محور همچنان از ظرفیت رشد برخوردار هستند. در عین حال، انتظار می رود شاهد افزایش قیمت خودروهای تولید داخل باشیم که این موضوع قیمت سهام ناشران فعال در این صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد. در عین حال، بحث تجدید ارزیابی دارایی بانک ها نیز مطرح است و به رغم تحریم ها نفت ایران نیز همچنان صادر می شود. اگر روابط مالی ایران با اروپا نیز عملیاتی شود، صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی ها که در گذشته جزو صنایع پیشرو بودند، همچنان پیشرو باقی می مانند و به نظر می رسد در این شرایط باید در انتظار روند صعودی شاخص بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر راه اندازی شبکه مالی اروپا و ایران با همکاری آلمان و فرانسه اظهار کرد: این موضوع نیز یک خبر بسیار مثبت برای اقتصاد و بازار سرمایه است. به نظر من، اینکه کشور در مقابل تحریم های آمریکا ایستاده جای خوشحالی دارد اما همیشه نحوه بازگشت منابع حاصل از صادرات  به کشور جای نگرانی بود. خوشبختانه با این طرح، امکان بازگشت پول به کشور وجود دارد و دریافت پول به راحتی امکان پذیر می شود. همان طور که رییس جمهور فرمودند امروز جهان منهای آمریکا با ایران ارتباط برقرار کرده است.

حمیدرضا مهرآور در پاسخ به این سوال که نوسانات قیمت نفت چه تاثیری بر بازار سرمایه کشور دارد، عنوان کرد: به هر حال واقعیت این است که قیمت نفت روی کل اقتصاد اثر می گذارد، اما تاثیر این نوسانات در بازار سرمایه بیش از حد هیجانی بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با اشاره به اینکه احتمالا ما تا پایان سال شاهد افزایش تورم و کاهش واردات هستیم گفت: در فضای فعلی سرمایه گذاران نباید در عرضه سهام خود شتابزده باشند و هیجانی عمل کنند. قیمت هایی که هم اکنون بر روی تابلو وجود دارد، بسیار جذاب است. به خریداران هم توصیه می کنم که به شایعات توجه نکنند و به دنبال جو عمومی بازار نباشند و برای انتخاب های خود با حرفه ای ها مشورت کنند.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا