صنعت، معدن، تجارت

افسوس می‌خوریم چرا تصمیمات با نظر بخش‌خصوصی اتخاذ نمی‌شود

رئیس سازمان بازرگانی استان تهران با اشاره به تعدد و تکثر بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها گفت: گاهی افسوس می‌خوریم که چرا تصمیمات با نظر دستگاههای ذیربط و بخش خصوصی اتخاذ نمی‌ شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، یداله صادقی رییس سازمان بازرگانی استان تهران در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران با بیان اینکه هر جا بخش خصوصی به جد وارد کاری شده موفقیت بیشتری از سوی دولت داشته است، گفت: باید کاری که مربوط به بخش خصوصی است به خود این بخش واگذار شود. برگزاری این مراسم هم نمونه موفق همکاری دولت و بخش خصوصی است.

وی افزود: سازمان بازرگانی استان تهران نیز در حوزه چالش ها و مشکلات بخش خصوصی با اتاق بازرگانی هم نظر است اما تعدد و تکثر بخشنامه ها و ایین نامه ها بخش خصوصی را آزار می دهد؛ البته ما از طریق شورای گفتگوی استان تهران، بازدید از واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی و نیز برگزاری شوراهای مشورتی تلاش داریم مشکلات را به تصمیم گیران منتقل کنیم.

صادقی گفت: برخی آیین نامه ها و بخشنامه ها را اصلاح کردیم؛ اما گاهی افسوس می خوریم که چرا تصمیمات با نظر دستگاههای ذیربط و بخش خصوصی اتخاذ نمی شود.

وی تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی را از جمله مشکلات پیش روی بخش صادرات کشور دانست و گفت: اگر مواد اولیه نداشته باشیم تولیدی صورت نمی گیرد و صادرات متوقف می شود؛ این در حالی است که می توانستیم در پروسه تایید ثبت سفارش واحدهای تولیدی با نظر بخش خصوصی عمل کرده و از تجمع واحدهای تولیدی در وزارت صنعت جلوگیری نماییم.

صادقی با بیان اینکه ده هزار کارگاه صنعتی در استان تهران داریم که اشتغال بالایی داشته و صادرات دارند، اظهار داشت: پتانسیل صنعت و اشتغال در استان تهران بسیار بالا است البته امار دقیقی از صادرات استان تهران نداریم اما براوردها سهم ٢۵ درصدی استان تهران در صادرات غیرنفتی کل کشور را نشان می دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا