بانکبانک و بیمه

با اپلیکیشن ۶۰ بانک ملّی، سر کلاهبرداران را بی کلاه بگذارید!

«رمز» ها در زندگی روزانه ما به جزئی جدایی ناپذیر تبدیل شده اند. گوشی های موبایل، ایمیل ها، گاوصندوق ها و از همه مهمتر، کارت های بانکی، همه با یک رمز فعال می شوند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، در شرایطی که هر ایرانی، چندین کارت بانکی همراه خود دارد، حفظ کردن رمز همه این کارت ها می تواند یک چالش باشد.

یکی از راه های حل این چالش می تواند یکی کردن رمز همه کارت های بانکی باشد. این البته راهگشاست، اما بسیار خطرناک است. مشکل بزرگتری هم البته هست و آن هم احساس خطر نسبت به لو رفتن رمز و سوء استفاده از آن است. این مشکل بیشتر در خریدهای اینترنتی، رخ می دهد.
در چنین شرایطی، سوال این است که همه این مشکلات را چطور می شود یک جا حل کرد؟
بانک ملی ایران اپلیکیشنی با عنوان «اپلیکیشن ۶۰» طراحی کرده که در هر بار استفاده از کارت بانکی، می تواند رمز جدیدی برای کاربر تولید کند. این اپلیکشین همزمان دو مشکل «سختی حفظ کردن رمز کارت» و نیز «نگرانی از بابت لو رفتن رمز» را همزمان حل می کند.
رمز تولید شده با «اپلیکیشن ۶۰» یک بار مصرف است و پس از ۶۰ ثانیه از بین می رود؛ بعید است که کسی به جز صاحب کارت بتواند در این مدت کوتاه، از این رمز استفاده کند. با این روش، دیگر هیچ نگرانی از بابت سوء استفاده و کلاهبرداری از کارت های بانکی وجود نخواهد داشت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا