بورسبورس اوراق

ضوابط انتشار الکترونیکی اعلامیه‌های پذیره‌نویسی، دعوتنامه‌های مجامع عمومی، اطلاعیه‌ها و اصلاحیه‌های آن

از سوی مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس اعلام شد؛

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار، ضوابط انتشار اعلامیه‌های پذیره‌نویسی، دعوتنامه‌های مجامع عمومی، اطلاعیه‌ها و اصلاحیه‌های آن به روش الکترونیکی را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،علی بیگ‌زاده میلانی در ابلاغیه ای به کلیۀ ناشران ثبت‌شده نزد سازمان ‌بورس ‌و اوراق ‌بهادار اعلام کرد: با عنایت به جزء ۲ بند چ ماده ۶۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار می‌توانند نسبت به انتشار اعلامیه‌های پذیره‌نویسی، دعوتنامه‌های مجامع عمومی و اطلاعیه‌ها به شکل الکترونیکی به روشی که به تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار می‌رسد، اقدام کنند.

بر این اساس، در پانصد و چهل و دومین جلسۀ هیات مدیرۀ سازمان  بورس و اوراق بهادار مورخ ۹ آبان ۹۷  مقرّر شده است در صورت تصویب مجمع عمومی عادی شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، اطلاعات و اصلاحیه‌های آن مطابق قوانین و مقررات مربوطه، از طریق سامانه کدال به عنوان روش الکترونیکی مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار، منتشر شود.

بنا به اعلام سایت کدال، آگهی دعوت یا لغو دعوت به مجامع عمومی؛ آگهی پذیره‌نویسی افزایش سرمایه و تمدید آن؛ اعلامیه پذیره‌نویسی ناشی از سلب حق‌تقدم از صاحبان سهام و تمدید آن؛ اعلامیه پذیره‌نویسی حق‌تقدم‌های استفاده نشده و تمدید آن؛ و همچنین اطلاعیه مطالبه مبلغ پرداخت نشده سهام از جمله اطلاعات و اصلاحیه‌هایی است که باید از طریق سامانه کدال به عنوان روش الکترونیکی مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار، منتشر شود.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرده است: ناشر موظف است قبل از انتشار آگهی و اعلامیه پذیره‌نویسی، موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار را در خصوص انتشار آن اخذ کند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا