بانکبانک و بیمه

برنده‌ها و بازنده‌های ثروت در ۲۰۱۸

سال ۲۰۱۸ برای خیلی از سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا، سال آشفته و متلاطمی بود، چرا که بازارهای سهام به واسطه اتفاق‌هایی مثل برگزیت و تنش‌های تجاری آمریکا و چین، تنزل زیادی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)،  بازنده‌ترین ثروتمند دنیا، مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس‌بوک بود که علاوه بر کاهش ثروت، به دلیل رسوایی‌ها و آسیب اعتبار شرکتش، سال خیلی بدی را پشت سر گذاشت. 

✴️ اما دارایی تعداد زیادی از میلیاردرهای دنیا بیشتر شده است. دارایی بیل‌گیتس و استیو بالمر به خاطر بالا رفتن قیمت سهام مایکروسافت، روی هم ۶.۳ میلیارد دلار افزایش یافت. 
 
✴️ بزرگ‌ترین برنده سال ۲۰۱۸ که بیشترین حاشیه سود را از شرکت خود به دست آورد، جف بزوس، موسس و مدیر عامل آمازون بود که دارایی او بین دسامبر ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۸ با افزایش ۲۸ میلیارد دلاری مواجه شد و به ۱۲۶.۲ میلیارد رسید. در این سال، دارایی بزوس حتی در مقطعی از این هم بیشتر شد و اوایل سپتامبر به اوج ۱۶۷ میلیارد دلار رسید. 
 
✴️ به‌طور کلی، ۱۰ ثروتمند برتر دنیا ظرف ۱۲ ماه گذشته، مبلغ ۶۴ میلیارد دلار به دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند. البته این رقم اضافه شده، خیلی کمتر از سال ۲۰۱۷ است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا