بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

آمازون توانست عنوان با ارزش‌ترین شرکت ایالات متحده را تصاحب کند

آمازون جایگاه مایکروسافت را ربود و توانست با سرمایه بازاری معادل ۷۹۰ میلیارد دلار به‌عنوان با ارزش‌ترین شرکت ایالات متحده معرفی شود در حالیکه برای شرکت رقیب، یعنی مایکروسافت سرمایه بازاری ۷۸۵ میلیارد دلاری ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،این تغییر رتبه‌بندی درست زمانی اتفاق افتاد که مایکروسافت خبر از مشارکت و همکاری خود با شرکت Kroger برای ایجاد فروشگاه‌های دیجیتالی همراه با فناوری‌ها و طراحی‌های مدرن، داد. این همکاری چالش مستقیمی برای آمازون محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۷ توانست فروشگاه Whole Foods را خریداری و فروشگاه‌های خرده‌فروشی فیزیکی و بدون صندوق‌دار در سراسر کشور راه‌اندازی کند.

در این ماه‌های اخیر، مایکروسافت، اپل و آمازون برای تبدیل شدن به باارزش‌ترین شرکت دنیا در حال رقابت با همدیگر هستند و سال‌ها است که اپل توانسته این جایگاه را تصاحب کند. نوامبر سال گذشته، مایکروسافت توانست برای اولین بار این عنوان را از اپل برباید.

در آخرین رتبه‌بندی که دیروز، دوشنبه، انجام شد، اپل جایی میان سه شرکت با ارزش دنیا نداشت و آلفابت با ارزش بازار ۷۴۰ میلیارد دلار توانست در جایگاه سوم قرار بگیرد؛ در حالی که در این رتبه‌بندی سرمایه بازار اپل ۶۹۴ میلیارد دلار تخمین زده شد.

هرچند که باید این را هم در نظر گرفت که فروش ایام تعطیلات کریسمس و سال نو، نقش به‌سزایی در کسب مقام اول توسط آمازون داشته است و باید دید که آیا همچنان می‌تواند در این جایگاه باقی بماند یا نه؟

 

 

منبع
راه پرداخت به نقل ازFortune 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا