بورسطلا و ارز

افت بازارسهام و آمارضعیف چین قیمت طلا را افزایش داد

در حالی که رشد اقتصادی آرام در چین و ضعف در بازار سهام آسیا، تقاضا برای دارایی‌های امن همچون طلا را افزایش داده است، قیمت فلز زرد در معاملات روز دوشنبه با رشد مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی،به نقل از رویترز، هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۴ درصد افزایش یکهزار و ۲۷۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

مارک تو، سرپرست مرکز تحقیقات گروه مالی وینگ‌فونگ در هنگ‌کنگ اعلام کرد: «در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۶، سطح ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلاری برای هر اونس یک قیمت معقول برای طلا خواهد بود و بانک‌های مرکزی در آینده نزدیک نرخ بهره را افزایش نخواهند داد. به نظر من جو کلی حاکم بر بازار طلا بسیار مثبت است.»

همچنین بخوانید

سهام آسیایی در معاملات اولیه روز دوشنبه اندکی افت کرد که ناشی از سقوط سهام روز جمعه وال‌استریت و آمار اقتصادی ضعیف منتشرشده چین در انتهای هفته بوده است.

آمار اقتصادی منتشر شده در روز شنبه نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاری چین، تولید کارخانه‌ها و میزان خرده‌فروشی چین در ماه آوریل آرام‌تر از حد انتظار رشد کرده و موجب افزایش تردید در مورد ثبات دومین اقتصاد بزرگ دنیا شده است.

طلا در سال جاری رشدی ۲۰ درصدی را تجربه کرده که ناشی از آمار اقتصادی ضعیف در آمریکا و کشورهای دیگر و کاهش انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک بوده است. نرخ بهره بالاتر باعث افزایش هزینه‌های فرصت نگهداری طلا خواهد شد.

با وجود این، آمار اقتصادی فراتر از انتظار آمریکا در هفته گذشته انتظارات را برای افزایش بیش از یکبار نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو مجددا بالا برده و موجب کاهش رشد قیمت طلا شد.

در پی افزایش خرید اتومبیل و محدوده‌ای از کالاهای دیگر توسط آمریکایی‌ها، آمار خرده‌فروشی آمریکا در ماه آوریل بیشترین رشد خود را در یکسال اخیر تجربه کرد. این موضوع نشان می‌دهد که رشد اقتصادی بعد از شتابگیری در سه‌ماهه نخست، متوقف شده است. دو مقام فدرال‌رزرو اعلام کردند که اگر آمار اقتصادی نشان از بهبود اقتصاد دهند بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

در میان فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با رشدی ۰.۸ درصدی ۱۷ دلار و ۲۳۱ سنت و پلاتین با ۰.۷ درصد افزایش یکهزار و ۵۴ دلار و ۱۰ سنت به ازای هر اونس معامله شد. این در حالی است که قیمت پالادیوم با رشدی ۰.۷ درصدی به ۵۹۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا