ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

حفره‌های امنیتی نرم‌افزارهای آدوب برطرف شدند

شرکت آدوب با انتشار یک نسخه به روزرسانی شده از نرم افزارهای کاربردی آدوب ریدر و آدوب آکروبات، دو آسیب پذیری و حفره امنیتی موجود در آنها را برطرف کرده و از میان برده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این روزها که توجه زیادی به حفاظت از حریم خصوصی کاربران موبایل و رایانه در جهان می شود، متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری نیز بیش از هر زمان دیگری درگیر بررسی آسیب پذیری و حفره های امنیتی موجود در نرم افزارهای مختلف شده اند تا به هکرها و مجرمان سایبری اجازه نفوذ و ورود به اطلاعات شخصی کاربران را نداده و بدین ترتیب به محافظت از حریم خصوصی آنها بپردازند.

با توجه به آنکه بازار آسیب‌پذیری و ضعف‌های رایانه‌ای به شدت رونق گرفته و اطلاعات شخصی کاربران را تهدید می‌کند، شرکت‌های توسعه‌دهنده و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز به دنبال برطرف کردن این موانع و مشکلات سایبری هستند و در  این راستا نسخه‌های به‌روزرسانی جدیدی را منتشر می‌کنند.

بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، حالا شرکت آدوب بعنوان توسعه دهنده نرم افزارهای کاربردی آدوب ریدر (Adobe Reader) و آدوب آکروبات (Adobe Acrobat) به تازگی اعلام کرده است که به منظور حفاظت از حریم خصوصی کاربرانش و جلوگیری از نقض آن توسط هکرها، اقدام به انتشار یک نسخه به روزرسانی شده جدید از این دو محصول  کرده است تا ضعف های امنیتی موسوم به Privilege Escalation و Code Execution را حذف و برطرف کند.

وجود آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی در نرم‌افزارهای مختلف به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می‌دهد که با نفوذ به خلأ و حفره‌های موجود در برنامه مذکور، به حجم وسیعی از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد موردنظر دسترسی پیدا کنند که این درنهایت، حریم خصوصی کاربران رایانه و اینترنت را نقض می‌کند.

در آخرین گزارش های منتشرشده، عبدالعزیز حریری و سباستین اپلت بعنوان کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری از وجود این دو آسیب پذیری مهلک و خطرناک خبر داده بودند که هکرها قادر بودند با تشویق و ترغیب کاربران به باز کردن فایل پی دی اف (PDF) آلوده و مخرب، بدون کسب اجازه و دسترسی آنها، دستورهای مخرب را روی سیستم عامل قربانی مربوطه و بدون اطلاع وی اجرا کرده و به اطلاعات و داده‌های موردنظر خود دسترسی یابند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا