صنعت، معدن، تجارت

توجه جدی به توسعه صنعت هوایی در سند هوافضا

رئیس پژوهشگاه هوافضا گفت: بحث توسعه صنعت هوایی در سند هوافضای کشور خیلی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  فتح الله امی در برنامه «ساعت صنعت» رادیواقتصاد افزود: این سند در سال ۱۳۹۱ از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است.

وی همچنین اظهارداشت: مطابق سند مزبورتا ۱۴۰۴ کشور باید توان طراحی و تولید جت منطقه ای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره و هواپیماهای هوانوردی عمومی را داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه هوافضا گفت: دستیابی به طراحی و تولید بالگرد های متوسط و نیمه سنگین، تعمیر، نگهداری و ارتقای هواگردها، طراحی موتورهای مینی توربوجت، توربوفن سنگین و سبک، توربوفن کمپرسورهای گازی با ظرفیت ۱ تا ۱۰ مگاوات و طراحی و توسعه سیستم های اویونیک هواپیما از دیگر برنامه های مورد تاکید سند هوافضا تا افق ۱۴۰۴ در کشور است.

وی افزود: مهمتر از همه انتظار اینکه تا ۱۴۰۴ ترافیک هوایی کشور بتواند سالانه ۵۰ میلیون نفر مسافر و ۵۵۰ هزار تن بار در سطح داخلی و ۵۰ میلیون نفر مسافر و ۹۵۰ هزار تن بار در سطح بین المللی را جابجا کند.

امی بیان داشت: این پروژه ها و طرح های کلان با توجه به توان داخلی امروز کشور در سند مزبور تدوین و هم اکنون در حال انجام است.

وی در ادامه مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: خوشبختانه طی این سال ها گام های بلندی در جهت توسعه صنعت هوایی و فضایی در کشور برداشته شده است.

رئیس پژوهشگاه هوافضا افزود: در حال حاضر افزون بر ۲۳۰ شرکت بخش خصوصی با هدف پشتیبانی از صنعت هوایی و فضایی در مملکت تشکیل شده است.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: نتیجه تلاش های صورت گرفته در طول ۴۰ سال پس از انقلاب این بوده که متخصصان و شرکت های داخلی بتوانند ایرلاین های داخلی را سرپا نگهدارند تا حمل و نقل مسافر هوایی در کشور دچار مشکل نشود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا