بین الملل

بدهی ملی آمریکا از رکورد تاریخی ۲۲ تریلیون دلار، فراتر رفت

طبق گزارش جدید خزانه‌داری آمریکا، بدهی ملی این کشور تا ۱۱ فوریه ۲۰۱۹ میلادی، از ۲۲ میلیارد دلار فراتر رفته و پیش‌بینی می‌شود در دهه آینده، هر سال ۱ تریلیون دلار به این میزان اضافه شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، طبق گزارش جدید خزانه‌داری آمریکا، بدهی ملی آمریکا تا ۱۱ فوریه سال جاری میلادی، از ۲۲ میلیارد دلار فراتر رفته است؛ ضمن اینکه پیش‌بینی شد با پا به سن گذاشتن نسل پرجمعیت یعنی متولدین ۱۹۴۶-۱۹۶۴ و هزینه‌های بالای حقوق بازنشستگی و درمانی آنها، در دهه آینده هر سال ۱ تریلیون دلار به این میزان اضافه شود.

گزارش خزانه‌داری آمریکا نشان داد که بدهی عمومی این کشور، به ۲۲.۰۱ تریلیون دلار رسیده که این امر نشان می‌دهد مجموع کل کسری بودجه دولتی، از آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ، ۲.۰۶ تریلیون دلار افزایش یافته است.

دفتر بودجه کنگره پیش‌بینی کرده است که کسری بودجه، از ۷۷۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی، با افزایش حقوق بازنشستگی به ۸۹۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ میلادی برسد که این از کل بودجه پنتاگون هم، بیشتر است.

دفتر بودجه کنگره پیش‌بینی کرده است که با افزایش هزینه برنامه‌های امنیت اجتماعی و سلامت، از سال ۲۰۲۲ میلادی به بعد، کسری بودجه هر سال ۱ تریلیون دلار بیشتر شود.

کسری بودجه آمریکا در طول دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما، با برنامه عظیم تسهیل کمی فدرال‌رزرو برای کمک به بازگشت بازارهای مالی از بحران اقتصادی ۲۰۰۸ میلادی، تقریبا ۲ برابر شد و ۹.۳ تریلیون دلار رشد کرد.

ثبت رکورد جدید بدهی عمومی آمریکا یادآور این است که چطور دولت‌های آمریکا، هزینه‌های خود را به نسل‌های بعدی تحمیل می‌کنند. طبق محاسبات متخصصان بدهی کنونی آمریکا، بیش از ۵۰۰ درصد تولید ناخالص ملی این کشور در سال گذشته است و پرداخت آن، نیازمند این است که سالانه ۱۰ درصد از تولید ناخالص ملی به مدت بیش از ۵ دهه کنار گذاشته شود.

خبر بد دیگر این که با گزارش فدرال‌رزرو نیویورک، مشخص شد که طبق آمار بدهی خانوارهای آمریکایی و وام‌ها، بدهی بخش خصوصی آمریکا تا پایان ۲۰۱۸ به ۱۳.۵ تریلیون دلار رسیده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا