صنعت، معدن، تجارتصوتكشاورزی و دامپروری

نقش آفرینی عشایر در قطع واردات گوشت

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: بدون شک با اعطای تسهیلات ارزان و ارائه آموزش های مهارتی به عشایر می توان وارادات گوشت قرمز را قطع کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  نصرت الله سیف در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: هم اکنون ۲۴ میلیون راس دام سبک در اختیار دو درصد جمعیت کشور یعنی عشایر قرار دارد.

وی اظهارداشت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ایران در قالب ۲۱۲ هزار خانوار عشایری ۶۰ درصد مساحت کشور را در قلمرو خود دارند.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور ادامه داد:بی تردید جمعیت عشایری با ارائه کمک های اعتباری، آموزش های مهارتی و توانمندسازی می توانند در تولید گوشت قرمز کشور بسیار نقش آفرین باشند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح قوانین مربوط به عشایر ضرورت دارد، گفت: نزدیک به ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ۲۰ هزار هکتار از باغات کشور در اختیار جامعه عشایری قرار دارد.

سیف همچنین افزود: علاوه براین۳۰۰ هزار انواع صنایع دستی با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده حاصل تلاش جامعه عشایری است.

وی ضمن اشاره به اینکه با ارائه تسهیلات ارزان به جامعه عشایری می توان در قطع واردات گوشت نقش موثری ایفا کرد، اظهارداشت: جامعه عشایری به دلیل وجود مشکلات دام خود را به جای عرضه در وزن بالای ۴۰ با وزن ۲۸ کیلوگرم روانه بازار می کنند.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور یادآور شد: با ارائه امکانات و توانمندسازی عشایر ضمن عرضه دام با وزن مناسب می توان دام بیشتری تولید کرد که با تحقق این مهم به طور حتم واردات گوشت متوقف خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا