بورسبورس اوراق

اوراق صکوک ابزار مناسبی برای تامین مالی

 

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه گفت: اوراق صکوک ابزارهای مناسبی برای متقاضیان تامین مالی در حوزه های مختلف اقتصادی محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا ابوترابی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: صکوک یکی از ابزارهای مالی اسلامی که در بازار سرمایه کشور از سال ۸۹-۹۰ به متقاضیان تامین مالی معرفی و به مرور زمان ابزارهای مختلفی از طریق مقام ناظر بازار سرمایه – سازمان بورس و اوراق بهادار – به تمامی متقاضیان و اهالی بازار سرمایه ارائه شد.

وی همچنین اظهارداشت: اکنون اوراق مختلفی از جمله اجاره، مرابحه، استصناع، منفعت، رهنی، خرید دین وجعاله در حوزه مزبور معرفی و متقاضیان تامین مالی اعم از شرکت های سهامی عام، خاص و تعاونی می توانند از این ابزارها برای تامین مالی خود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه گفت: صکوک در شرایط حاضر از جمله ابزارهای بازار بدهی بوده که به منظور تامین مالی پروژه ها و بنگاه های اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: بازار بدهی یکی از مهمترین و موثر ترین بخش های نظام اقتصادی و مالی که در این بازار انواع اوراق با سر رسید های مختلف مبادله می شود.

ابوترابی اظهارداشت: بازار بدهی یک محیط امن و مطمئن برای اتخاذ سیاست های پولی و مالی بوده و ابزارهای مختلفی در این بازار مورد معامله قرار می گیرد.

وی یادآورشد: متقاضیان تامین مالی با توجه به افزایش نرخ ارز در چند ماهه اخیر به یقین نیاز به منابع بیشتری جهت خرید تجهیزات از خارج و بسیاری موارد دیگر دارند از اینرومی توانند نسبت به تامین مالی از طریق این ابزارها اقدام کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا