امور زیربناییتعاون و اشتغال

یکی از قطب‌های گردشگری و دامپروری در الیگودرز در حال شکل‌گیری است

الیگودرز- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در شهرستان الیگودرز گفت: یکی از قطب‌های گردشگری و دامپروری در الیگودرز در حال شکل‌گیری است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ایام ماه رجب یک بار دیگر موفق شدیم به استان زر خیز لرستان، استان قیام و ایثار که از سنگربانان بزرگ اصول و ارزش‌های انقلاب بوده است، مشرف شویم، اظهار داشت: ‬ خوشبختانه امروز لرستان در دوره سازندگی و ساخت و ساز هر روز قدم‌های بیشتری برمی دارد.

وی با بیان اینکه در الیگودرز یکی از اقطاب گردشگری و دامپروری در حال شکل گیری است، تصریح کرد: امروز ‬تأسیس یک مرکز دو هزار راسی تولید گاو گوشتی و شیری با ظرفیت‌‬ ۲۵ هزار تن شیر را در الیگودرز داشتیم که قدم خوبی در راستای ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه ظرفیت شهرستان الیگودرز این امکان را فراهم می‌کند که برای تأسیس واحدهای جدید دامداری فکر کنیم و در جلب مشارکت بخش‌های غیردولتی در این حوزه تلاش شود، افزود: این شهرستان از لرستان دارای ظرفیت‌های خوب گردشگری است، سد حوضیان را که در دولت اول آقای روحانی به اتمام رسید امروز آماده فعالیت‌های گردشگری و جانبی است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه پروژه مجموعه گردشگری سد حوضیان را امروز آغاز می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم با تلاش مسئولان محلی و ملی شاهد ساخت زیربناهای لازم برای ساخت مراکز اقامتی دیگر در ۱۱ پهنه این مجموعه باشیم، ادامه داد: در حوزه صنعتی ظرفیت‌های خوبی در الیگودرز وجود دارد، در حوزه فولاد قدم‌های خوبی برداشته شده و پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه کار جدید ایجاد مرکز تولید لاستیک بارز در الیگودرز آغاز شده است که از نیازهای اصلی کشور است، یادآور شد: شرکت شستا اعلام آمادگی کرد که با مشارکت ای درو این پروژه را آغاز کند و ‬ظرف ۴ سال به بهره برداری برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون سرنوشت پروژه لاستیک سازی خرم آباد اظهار داشت: در وزارت تعاون هم دنبال آن پروژه خواهم بود البته آن پروژه از مسئولیت‌های شرکت ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: قدم‌های اولیه خوبی برای کارخانه لاستیک سازی خرم آباد برداشته شده اما روند اجرایی این پروژه به دلیل تغییرات نرخ ارز کند شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا