صنعت، معدن، تجارت

تولیدکنندگان روزانه در حال جنگ و جهادند

نائب رئیس اتحادیه تولید و پخش کفش های ماشینی گفت: جنگ اقتصادی امروز در تمامی عرصه های اقتصادی به چشم می خورد و تولیدکنندگان داخلی روزانه در حال جنگ و جهاد هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی مهربان منش در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد: صنعتگران و کارآفرینان داخلی در شرایط سخت تحریمی کنونی به رغم تمامی مسائل و مشکلات همچنان در صحنه تولید حضور دارند.

وی اظهارداشت: مسئولان در چنین وضعیتی باید بیش از گذشته دست تولیدکنندگان را به گرمی بفشارند و از آنان به معنای واقعی حمایت کنند.

نائب رئیس اتحادیه تولید و پخش کفش های ماشینی ضمن اشاره به ممنوعیت واردات کفش به کشور افزود: اکنون بازارکفش ایران در اختیار تولیدکنندگان ایرانی و انتخاب مردم هم بر مبنای جنس داخلی است و مانند گذشته فرصت انتخاب بین کالاهای داخلی و خارجی برای مصرف کنندگان وجود ندارند.

وی در ادامه افزود: این اتفاق از یک جهت خوب ارزیابی می شود چون فرصت مناسبی برای تولید و تولیدکنندگان داخلی فراهم شده تا بتوانند محصولات خود را به بازار مصرف عرضه کنند و از جهتی دارای اشکال بوده چرا که رقابتی وجود ندارد.

مهربان منش در این مصاحبه اضافه کرد: نوسانات ارزی و ایجاد دوگانگی در نرخ ارز و همینطور ممنوعیت واردات یک فرصت مغتنمی برای تولید کنندگان داخلی فراهم تا رقبا را کنار بزنند.

وی گفت: اکنون در تولید و پخش کفش ایرانی رقابت تنها داخلی و این بازار رقابتی به نفع مشتریان است.

نائب رئیس اتحادیه تولید و پخش کفش های ماشینی افزود: خیلی از تولیدکننده ها فرصت موجود را مغتنم شمرده و به سمت تحقیق و توسعه و ارتقای کیفیت محصولات خود در حال حرکت هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت کفش باید یک بازار زنجیره تامین بالغ و کارآمدی داشته باشد، اظهارداشت: متاسفانه این بازار در ایران فشل است.

مهربان منش گفت: تولیدکنندگان داخلی کفش در شرایط حاضر به دلیل مشکل تامین مواد اولیه توان تولید مناسب را ندارند.

وی ضمن اشاره به اینکه کفش حداقل از ۶۰ قلم کالا تشکیل شده است، یادآورشد: کمبود و نوسان قیمتی مواد اولیه مورد نیاز از مشکلات بزرگ این صنعت است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا