انرژی

مجلس تصمیمی برای افزایش نرخ بنزین نگرفته است

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت هنوز تصمیم رسمی در کمیسیون و صحن مجلس در خصوص افزایش نرخ بنزین مطرح نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حسن بهرام نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با برنامه نود و هشتی ها گفت: جامعه ما دارای ۱۰ دهک درآمدی است که دهک‌های اول دارای کمترین درآمد هستند و بنابراین به دلیل توان پایین قادر به استفاده از کالاها نمیباشد در صورتی که دهک های بالا با سطح درآمد عالی بیشترین استفاده را از کالاهای یارانه‌ای به خصوص بنزین می نمایند.

همچنین بخوانید

وی افزود: طی تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که دهک‌های اول در حدود ۱۸ هزار تومان و دهک‌های بالا در حدود ۱۹۰ هزار تومان از یارانه ها استفاده می کنند که با اندکی تامل شاهد ۱۰ برابری استفاده دهک های بالا از یارانه ها هستیم که این از عدالت اجتماعی به دور است.

حسن بهرامیان با استفاده از تصمیم دولت مبنی بر افزایش بنزین در سال‌های گذشته گفت: اگر در پنج سال گذشته نرخ بنزین با تناسب تورم افزایش می‌یافت این فشار ناگهانی امروزه به مردم وارد نمی شد.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی اقتصادی و تورم بالا و سطح درآمد پایین مردم آن عاقلانه ترین گام حفظ وضعیت موجود است تا برای جلوگیری از هدر رفت منابع ملی چاره‌ای بهتر اندیشیده شود.

وی ضمن یادآوری صرف هزینه های میلیاردی به منظور تهیه و توزیع کارت های سوخت و عدم استفاده از آنها گفت: یکی از مطالبات مجلس شورای اسلامی از دولت استفاده از کارت سوخت ها به دلیل صرف هزینه های میلیاردی در تهیه و توزیع آن هاست که احتمال انقضاء کیفیت این کارتها نیز وجود دارد.

حسن بهرامیان در خصوص تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین بدون مجوز مجلس گفت به دولت ها مجوز داده شده که ظرف ۵ سال آینده قادر به افزایش قیمت حامل‌های انرژی خواهند بود ولی در شرایط فعلی به نظر می رسد که احصاء نظر مجلس لازم باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا