صنعت، معدن، تجارتصوت

نرخ نان سنتی تهران در ۴.۵ سال بدون تغییر!

 

رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنتی تهران گفت: نرخ نان سنتی در این شهراز سال ۹۳ تا کنون به رغم افزایش تورم و هزینه های تولید از قبیل دستمزد کارگران، بیمه، مالیات، آب، برق، گاز و همینطور هزینه های جاری زندگی نانوایان هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  بیژن نوروز مقدم در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: نانوایان با توجه به افزایش چند برابری هزینه ها در انتظار اعلام قیمت جدید نان هستند.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: اتحادیه نیز آنالیز قیمتی نان را به مسئولان مربوطه ارائه داده است.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنتی تهران گفت: نرخ تورم کشور در سال های ۹۴، ۹۶،۹۵ و ۹۷ به تریتب ۱۲، ۱۰،۹ و ۳۷ درصد بوده است.

وی در ادامه افزود: اگر سالیانه نرخ نان طبق تورم موجود در کشور بالا می رفت نخست اینکه به تدریج به قیمت نان اضافه می شد و دیگر اینکه نه به مردم و نه به دولت فشار می آمد.

نوروز مقدم اظهارداشت: اگر تورم طی این سال ها لحاظ می شود خود به خود قیمت نان از ۲۱۰ در سال ۹۳ به ۳۸۰ تومان در سال ۹۷ می رسید و به یقین تعجب مردم را هم بر نمی انگیخت.

وی گفت: دولت نانوایان را همانند سایر اقشار جامعه ببیند چون یک کالا تولید می کنند و سایر مایحتاج زندگی خود را باید از سطح بازار تهیه و تامین کنند.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنتی تهران افزود: همانطوری که اول سال حقوق کارگران، قیمت آب، برق، گاز و دیگر موارد افزایش می یابد اجازه دهند بر اساس تورم قیمت نان نیز مانند نرخ سایر کالا و خدمات در جامعه افزایش پیدا کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا