بورسبورس اوراق

شاخص در مدار صعود / کاهش رفتار هیجانی

بازگشت تدپیکس به کانال ۲۰۷ هزار واحدی:

 

تدپیکس امروز در پایان معاملات با تغییر مثبت ۳۶۸۲ واحد، نقطه ۲۰۷ هزار و ۷۵۱ واحدی را نشان داد. شاخص هم وزن نیز با افزایش ۸۴۴ واحدی به عدد ۴۳ هزار ۸۸۲ واحدی رسید و شاخص بازار اول عدد ۱۵۶ هزار واحد نمایش داد و شاخص بازار دوم روی عدد ۳۹۹ هزار و ۴۷۸ واحد ایستاد. آیفکس نیز با افزایش ۴۵ واحدی ۲ هراز ۵۳۹ واحد را ثبت کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  امروز با دست به دست شدن  ۳ میلیارد و ۵۷۷ میلیون سهم و اوراق و بهادار طی ۲۵۱ هزار نوبت داد و ستد ارزش معاملات به ۹۵۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای فولاد، شمپنا و فملی به ترتیب با ۳۶۲، ۲۱۵ و ۲۰۱ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای ونوین، خودرو و ونیکی به ترتیب با ۶۶، ۴۰ و ۳۱ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز خساپا، وتجارت، وبملت، فولاد و خودرو همچون روز گذشته پربیننده‌ترین نمادهای بورسی بودند. در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت شد و بانک  ها و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به نام خود ثبت کردند.

به گزارش سنا، امروز با کاهش رفتار های هیجانی شاهد افزایش تقاضا در معاملات بورس تهران بودیم. شاخص کل با رشد بیش از ۳۶۰۰ واحدی به کانال ۲۰۷ هزار واحدی وارد شد و بخشی از کاهش هفته گذشته را جبران کند.

روز گذشته معاملات بورس تهران در ساعات ابتدایی و میانی با هیجان فروش همراه بود اما در ساعت پایانی تقاضا برای خرید سهام روندی افزایشی گرفت و تعادل در عرضه و تقاضا برقرار شد و این انتظار ایجاد شد که شاخص امروز با تغییر جهت در مدار صعودی حرکت کند. پیش از این نیز  کارشناسان عنوتان کرده بودند هرچند بار عرضه سهام در پی تشدید ریسک‌های غیراقتصادی تشکیل شده اما به نظر نمی رسد موج جدید ناشی از اخبار سیاسی طی روزهای آینده ادامه داشته باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا