صنعت، معدن، تجارت

کاهش تنش های داخلی با ادغام وزارتخانه ها

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران گفت: هر چه تعداد وزارتخانه های حوزه اقتصاد کمتر باشد تنش داخلی بین آنها کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدرضا نجفی‌منش رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با برنامه چالش گفت: یکی از اشکالاتی که به تفکیک وزارت صنعت و معدن و تجارت وارد است در حوزه تصمیم‌گیری است. بدین معنی که هر کدام از وزارت خانه ها در صدد وضع قانون میشوند و وزارتخانه دیگر تمام انرژی خود را صرف خنثی سازی آن تصمیم مینماید حال با ادغام این وزارتخانه ها بسیاری از تنش ها از بین خواهد رفت.

وی افزود:در دهه ۴۰ شمسی سه وزارتخانه در یک وزارتخانه ادغام شد که نتیجه آن رشد بالای اقتصاد بود.

همچنین بخوانید

نجفی‌منش ادامه داد: یکی از کشورهایی که تجربه دهه چهل ایران را اجرا کرد کشور فرانسه بود که وزارتخانه های حوزه صنعت، معدن، تجارت و اقتصاد را درهم ادغام کرد که ما نیز با اجرای این تجربه میتوانیم موجب کاهش تنش های داخلی بین وزارتخانه‌ها و وزرا باشیم و انرژی واحد را صرف مقابله با دشمن کنیم.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران تشکیل یک معاونت قوی را در حوزه بازرگانی بهترین راهکار رفع موانع موجود دانست و افزود: دولت به جای تجزیه وزارت صنعت و بازرگانی می توانند با انتصاب یک معاونت قوی در بخش بارگانی بسیاری از مشکلات این حوزه را مرتفع نماید و انرژی های خود را صرف تشکیلات و پست و مقام نکند.

وی افزود: در شرایط تحریم و در جنگ اقتصادی، جداسازی و افزایش وزارتخانه‌ها به صلاح کشور نیست.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا