امور زیربناییراه و ساختمان

متقاضیان مسکن به دنبال واحد های مسکونی زیر ۸۰ متر هستند

یک تحلیل گر بازار مسکن گفت: به دنبال افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید، متقاضیان مسکن در کلان شهرها به دنبال واحدهای مسکونی زیر ۸۰ متر هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  دکتر فریبرز واحدی تحلیل گر بازار مسکن در گفتگو با برنامه نود و هشتی ها گفت: در حال حاضر اکثر پروانه های صادر شده برای مسکن های بالای ۱۵۰ متر است و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم ما شاهد خالی ماندن ۵۰۰ هزار واحد مسکونی هستیم .

وی افزود: یکی از اقدامات موثر دولت برای بالا بردن قدرت خرید مردم ارائه تسهیلات متناسب با قیمت مسکن و توان باز پرداختی متقاضیان باشد. در حالی که میزان پرداختی وام مسکن نمی تواند قیمت های مسکن را در کلان شهرها ها پوشش دهد، مردم نیز توان بازپرداخت وام های با درصدهای بالا را ندارند.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به طرح دولت در خصوص واگذاری زمین های دولتی و دستگاه ها به انبوه سازان به منظور تهیه مسکن ارزان قیمت برای مردم گفت: دولت باید به انبوه سازان متخصص و با صلاحیت اعتماد کرده و این پروژه را به بخش خصوصی بسپارد که پس از اتمام ساخت و سازها واگذاری به مردم با قیمت ارزان و تسهیلات مناسب قرار گیرد.

وی افزود: این طرح دولت میتواند محرک توسعه مسکن و صاحب خانه شدن دهک های پایین جامعه شود.

وی در ادامه ضمن اطمینان بخشی از انتفاع مردم از این طرح گفت: دولت می تواند با تنظیم قرار داد های مشارکت با بخش خصوصی این ضمانت را برای واگذاری مسکن با قیمت ارزان را تنظیم نماید . ضمن اینکه بخش خصوص با دریافت مشوق ها انگیزه بالایی در ارائه خدمات خواهد داشت .

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا