بانکبانک و بیمه

حمایت از کسب وکارهای کوچک و خوداشتغالی با تسهیلات بانک قرض الحسنه مهرایران

بانک قرض الحسنه مهرایران با هدف تامین مالی برای ایجاد و بهره برداری از موقعیت و فرصت های خود اشتغالی، کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک توجه خود را به حمایت از رونق تولید با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه معطوف ساخته است..

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بسیاری از مشکلات اجتماعی کشورها از جمله آ‌موزش، تامین اشتغال های کوچک، ازدواج جوانان، گسترش روستاها، توسعه بهداشت و … از طریق اعتبارات خرد قابل رفع خواهد بود. با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ بیکاری در کشور، تمایل افراد به خصوص جوانان به ایجاد کسب وکارهای کوچک و خوداشتغالی بیش از پیش به چشم می خورد. همان طور که می دانیم یکی از ارکان و لازمه های شروع یک کسب وکار موفق، تامین سرمایه مالی مورد نیاز آن است. در این میان بسیاری از افراد که خواهان خوداشتغالی و ایجاد کسب وکار مستقل هستند، توان لازم برای تامین مبلغ سرمایه گذاری را به صورت شخصی ندارند؛ بدیهی است که برای تامین سرمایه کسب وکار خود از سایر روش های موجود مانند استقراض و تسهیلات بانکی استفاده می کنند.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با در اختیار گذاشتن وام های بدون بهره و تنها با کارمزدی معادل صفر تا چهار درصد توانسته است سرمایه کسب و کارهای کوچک را فراهم کند. خانواده اشرف خسروجردی ساکن شهرستان سبزوار یکی از اشخاصی است که جهت راه اندازی کسب و کار خود مبلغ ۵۰ میلیون تومان از این بانک وام گرفته است. وی می گوید: «با دریافت وام بانک قرض الحسنه مهرایران توانستم تجهیزات و مواد اولیه کارم را فراهم کنم و شیرینی پزی راه بیندازم.»
با وام های بانک قرض الحسنه مهر ایران می شود توقع کارهای تحسین برانگیز بیشتری را از جوان های مستعد داشت. مهرانه راهزانی از شهرستان اراک که از تسهیلات این بانک به ارزش ۲۰ میلیون تومان استفاده کرده و در هنر صنایع دستی مشغول به کار است می گوید: «هنگامی که وارد کار شدیم پول لازم برای خرید جنس اولیه را نداشتیم. چند جا برای دریافت وام مراجعه کردم اما چون خانم بودم و جواز کسب نداشتم به من وام ندادند. اما بانک قرض الحسنه مهر ایران این وام را پرداخت کرد و توانستم کسب و کارم را راه بیندازم.»
طولانی بودن بازپرداخت اقساط و کارمزد بسیار اندک این وام ها، دو ویژگی مهم وام های بانک قرض الحسنه مهر ایران است. همین دو ویژگی سبب آرامش خاطر بسیاری از کارآفرینان و صنعتگران ایران می شود. عبدالجلیل یانق ساکن شهرستان بجنورد که به کار تولید سبزی های خشک و گیاهان دارویی مشغول است می گوید: «وامی که از این بانک گرفتیم در شرایطی بود که ابتدای کار بودم و نیاز مبرمی به آن داشتم. اگر قرار بر حمایت از تولید است باید تسهیلات مانند تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران در عمل با سود پایین باشد و بوروکراسی حذف شود. مقدار مبلغ مهم نیست؛ مهم دریافت به موقع تسهیلات است.»
فاطمه غمگین گلستانی از شهرستان طرقبه که مبلغ ۱۰ میلیون تومان از این بانک تسهیلات گرفته در شغل پرورش گل و گیاه فعالیت دارد. وی می گوید: «با یک ضامن به بانک قرض الحسنه مهر ایران مراجعه کردم و محبت کردند وام را دادند و من توانستم با آن بذر بخرم. وقتی اقساط و سود وام کم باشد ما می توانیم سرپا بمانیم.» خانواده علیرضا رشیدی ساکن شهرستان سمیرم هم از تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی برای توسعه کسب و کار خود استفاده کرده است. وی معتقد است که این وام توانسته کمک شایانی به کسب و کارش بکند. او می افزاید: «تسهیلات این وام بسیار مناسب است و به همه کسانی که می خواهند کسب و کاری را شروع کنند توصیه می کنم از این تسهیلات استفاده کنند.»

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا