صنعت، معدن، تجارتمعدن

جذب سرمایه گذار برای فعال سازی ۲۰ معدن کوچک مقیاس در استان فارس/ زیرساخت های منطقه پارسیان برای اهداف صادراتی توسعه می یابد

غریب پور خبر داد:

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: ۲۰ معدن کوچک مقیاس در استان فارس شناسایی شده است و این معادن به زودی برای جذب سرمایه گذار به فراخوان گذاشته می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور که عصر امروز در آیین افتتاح  خط تمام اتوماتیک تولید شیشه های ضد گلوله و امنیتی در شهرک صنعتی شیراز سخن می گفت افزود: با جذب سرمایه گذار برای فعال سازی معادن استان فارس، توسعه و اشتغالزایی پایدار در بخش معدن و صنایع معدنی این استان با شتاب بیشتری محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه اشتغال و تولید، توسعه متوازن این حوزه را به همراه خواهد داشت، گفت: ضرورت دارد تا سرمایه ها به سمت رونق تولید و اشتغال پایدار سوق پیدا کند و ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای، حمایت خود را از برنامه های همسو با اقتصاد مقاومتی اعلام کرده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش راهبردی بخش خصوصی در دستیابی به اهداف افزود: حضور فعال تشکل های بخش خصوصی مرتبط با بخش معادن، زمینه ساز ارتقای جایگاه معادن کوچک مقیاس در رونق تولید، تجارت و اشتغال زایی است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه معادن استان فارس از تشکیل کمیته ای ویژه به منظور فعال سازی بخش معادن خبر داد و گفت: با شناسایی معادن کوچک استان فارس، شرایط فراخوان جذب سرمایه گذار، اعلام خواهد شد.

آلومینیوم جنوب

غریب پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح مهم آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد، گفت: فاز نخست این طرح با سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلار طی امسال به بهره برداری می رسد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا