امور زیربناییتعاون و اشتغال

۴۸۰۰ کارگر مناطق سیل زده مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، با بیان اینکه ۴۸۰۰ کارگر در مناطق سیل زده مقرری بیمه بیکاری دریافت می می کنند، از پرداخت تسهیلات به بنگاه های نیازمند نوسازی خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کریم یاوری با بیان اینکه در سال رونق تولید کارگران، کارفرمایان، سهامداران، سرمایه گذاران و مدیران بنگاه‌های اقتصادی در خط مقدم اجرای منویات مقام معظم رهبری هستند، اظهار داشت: هم اکنون کارگران نیز به رغم مضائق مالی و دستمزدهای حداقلی با تمام توان در پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها دوش به دوش کارفرمایان در رفع مشکلات بنگاه‌ها اهتمام دارند.

وی درباره آخرین وضعیت کارگران و بنگاه های مناطق سیل زده در ایام نوروز ادامه داد: تمام کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که در اثر خسارت ناشی از سیل در کشور کار خود را برای مدت محدودی از دست داده اند از حمایت پرداخت مقرری بیمه بیکاری بهره مند شده‌اند.

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه تعداد حدود ۴۸۰۰ نفر از کارگران بیمه شده که در حادثه ناشی از سیل از کار بیکار شده اند مقرری ماهانه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، افزود: مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار فقط نقدینگی نیست بلکه بخشی از مشکلات مانند بالا بودن هزینه‌های تولید، انباشت محصولات تولیدی، نیاز به اصلاح ساختار، اختلاف بین سهامداران، بعضاً سوء مدیریت و غیره درون کارگاهی است.

این مقام مسئول در وزارت کار، همچنین با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات بنگاه‌های برون کارگاهی و ناشی از رکود صنعت، تحریم ها، واردات بی رویه، قاچاق کالا، مطالبات از سایر سازمان ها هستند، گفت: در سال ۱۳۹۷ بنگاه های اقتصادی از محل رونق تولید برای تثبیت اشتغال و بهینه کردن خطوط تولید و ادامه فعالیت حدود بیش از ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

یاوری افزود: در سال ۱۳۹۸ نیز طرح رونق تولید برای واحد های صنعتی و معدنی کوچک و متوسط اجرا می شود؛ همچنین به بنگاه‌هایی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و دارای طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد اجرا هستند تسهیلات پرداخت می شود.

تثبیت ۳۵۰ هزار شغل با حمایت ۱۸۴۱ بنگاه در سال گذشته

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، اظهار داشت: در جهت صیانت از نیروی کار و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها در سال ۹۷ با حمایت‌های موثر از ۱۸۴۱ بنگاه موجبات تثبیت حدود ۳۵۰ هزار نفر شغل فراهم آمد.

وی ادامه داد: مسائل مربوط به حدود ۱۳۵۰ بنگاه مشکل دار را با جدیت رصد، پیگیری و دنبال می کنیم و در جهت رفع مشکلات آنان برای پایداری تولید از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

یاوری اظهار داشت: استانداران به عنوان رییس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به همراه کلیه اعضاء کارگروه به گونه ای برنامه ریزی کنند که هر روز یک بنگاه مشکل دار و یا بحرانی را مورد بازدید قرار داده و از محل بنگاه با هم فکری مدیران، کارفرمایان و سهامداران کارگران مشکلات آنها را بررسی و رسیدگی و حل و فصل کنند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مدیران و کارفرمایان بنگاه‌های اقتصادی متقاضی اصلاح ساختار اقتصادی باید طرح خود را به تصویب وزارتخانه ذیربط برسانند. تمامی کارگران و کارکنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در طول اصلاح ساختار اقتصادی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می شوند.

وی با بیان اینکه از سال جاری بعضی جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی در استان‌ها برگزار خواهد شد، گفت: سامانه ستاد تسهیل برای تسهیل ارتباط متقاضیان با ستاد و شفاف سازی و تسریع در مراحل رسیدگی به پرونده‌ها و نظارت ستاد بر روند اقدامات توسط دستگاه‌ها نیز در مرحله راه اندازی قرار دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا