صنعت، معدن، تجارت

سهام خودروسازان نباید به ثمن بخس واگذار شود

یک مقام مسئول در صنعت قطعه‌سازی با بیان اینکه سهام خودروسازان نباید به ثمن بخس معامله شود، گفت: باید دارایی‌های خودروسازان با قیمت روز مورد تجدید ارزیابی قرار گیرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مازیار بیگلو امروز شنبه ۵ مرداد ۹۸ در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه تجربه خصوصی‌سازی‌ها در کشور باید مجدد مورد بررسی قرار گیرد، گفت: متاسفانه تجربه‌های خوبی در رابطه با حوزه واگذاری‌ها در کشور وجود ندارد و بر این اساس، خودروسازان نباید به ثمن بخس مورد معامله قرار گیرند.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو افزود: برخی شرکت‌های قطعه‌ساز که بیشترین مصرف ارز را داشته‌اند، با داخلی‌سازی قطعات همکاری نمی‌کنند؛ این در حالی است که حتی برخی از آنها از ورود به نمایشگاه داخلی‌سازی قطعات خودرو نیز خودداری کرده و به نوعی به این موضوع دهن‌کجی کرده‌اند. 

وی تصریح کرد: برخی از قطعه‌سازان که اتفاقا ارزبری بالایی هم دارند، اگرچه اعلام می‌کنند که می‌خواهند خودکفا شوند، اما متاسفانه اگرچه اولین مکان برای اعلام حمایت از خودکفایی، نمایشگاه داخلی‌سازی قطعات است، اما در این نمایشگاه حضور نیافته‌اند. البته باید به این نکته هم توجه داشت که اگر نهضت داخلی‌سازی قبلا پیگیری شده بود، حالا پول مردم دست قطعه‌ساز بلوکه نبود که نتوانند خودروی خود را تحویل بگیرند.

بیگلو با بیان اینکه قطعه‌سازی که بیشترین ارزبری را دارد باید بیشترین همکاری را بابت داخلی‌سازی داشته باشد، تاکید کرد: داخلی سازی قطعات باید در اولویت باشد.

ادامه دارد…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا