صنعتصنعت، معدن، تجارت

ثبت ۱۳۰ شرکت و کنسرسیوم صادراتی در ایران

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران از ثبت و فعالیت ۱۳۰ شرکت مدیریت صادرات و کنسرسیوم صادراتی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اصغر مصاحب در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی از این تعداد ۶۸ مورد مربوط به کنسرسیوم های صادراتی و ۶۲ مورد مربوط به شرکت های مدیریت صادرات است.

وی همچنین اظهارداشت: این ۱۳۰ شرکت مدیریت صادرات و کنسرسیوم صادراتی با حمایت سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی کشور ایجاد شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: صنایع کوچک به ذات نمی توانند بخش های توسعه بازار و آرندی را داشته باشند چرا که متشکل از مجموعه های کوچک با تعداد افراد کوچکی هستند.

وی افزود: این واحدها برای اینکه بتوانند در عرصه بازار، صادرات و بین المللی شدن فعالیت کنند ظرفیت های وجود دارد مثل شرکت های مدیریت صادرات و کنسرسیوم های صادراتی که بر اساس مدل های توسعه ایی احصاء شده است.

مصاحب در ادامه از تدوین لایحه حمایت از شرکت های مدیریت صادرات و کنسرسیوم های صادراتی در کشور خبرداد و اظهارداشت: این لایحه با همفکری نخبگان و صاحب نظران حوزه صادرات و بازار با همکاری و هماهنگی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران تنظیم و هم اکنون در معرض ویرایش نهایی است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: این لایحه که بزودی روانه مجلس شورای اسلامی می شود دو هدف عمده یعنی اعتمادسازی و به رسمیت شناختن شرکت ها را دنبال می کند و درضمن به هیچ وجه بار مالی ندارد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران افزود: براساس لایحه مزبور شرکت های مربوطه به رسمیت شناخته می شوند و این اطمینان در بین صاحبان صنایع به وجود می آید که می توانند به صورت قانونی از خدمات شرکت های مدنظر بهر مند شوند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در شرایط حاضر چه حجمی از صادرات کشور بوسیله شرکت های مدیریت صادرات و کنسرسیوم های صادراتی انجام می شود، یادآورشد: حجم صادراتی این مجموعه ها تا به امروز نسبت به سرجمع صادرات کشور بسیار ناچیز بوده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا