بین الملل

اقتصاد جهان نیازمند جایگزینی برای دلار است

رییس بانک مرکزی انگلیس، گفت: یک ارز دیجیتال که گروهی از کشورها پشتوانه آن باشند برای رقابت با دلار لازم است، زیرا دلار به قدری غالب شده که به مانعی برای رشد اقتصادی بیشتر جهان تبدیل شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، مارک کارنی، رییس بانک مرکزی انگلیس، در سخنرانی خود در برابر روسای بانک‌های مرکزی دیگر، گفت: یک ارز دیجیتال که گروهی از کشورها پشتوانه آن باشند برای رقابت با دلار لازم است، زیرا دلار به قدری غالب شده که خود به مانعی برای رشد اقتصادی بیشتر جهان تبدیل شده است.

کارنی گفت: اگر سهم استفاده از «ارز مجازی هژمونی»، اس‌اچ‌سی، در جهان افزایش یابد، تاثیرگذاری دلار بر نرخ‌های برابری و تبادل کاهش می‌یابد و تجارت در بین کشورها با وابستگی کمتری انجام خواهد گرفت.

 کاهش تاثیرگذاری دلار در چرخه مالی جهان به کاهش نوسانات پولی در بازارهای اقتصادهای در حال توسعه، کمک می‌کند.

به گفته کارنی، تاثیرگذاری دلار در شرایط مالی جهان را می‌توان با معماری و توسعه یک ارز دیجیتال جدید، که جایگزین حاکمیت دلار در بازارهای اعتباری جهان شود، کاهش داد.

طرح پیشنهادی کارنی در کنفرانس سالانه روسای بانک‌های مرکزی، سیاست‌گذاران، دانشگاهیان و اقتصاددانان، مطرح شد که به میزبانی فدرال‌رزرو کانزاس برگزار گردید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا