امور زیربناییراه و ساختمان

جابه‌جایی بیش از ۱۷ میلیون مسافر در ۴ ماه ابتدای امسال

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری به مناسبت هفته دولت به تشریح عملکرد بخش حمل و نقل هوایی ظرف ۲۸ ماه پرداخت و گفت: از ابتدای دولت دوازدهم تا پایان تیرماه ۹۸ بیش از یک میلیون و ۶۳هزار نشست و برخاست هواپیما ثبت شده و با این تعداد پرواز بیش از ۱۳۰ میلیون و ۳۴۸ هزار مسافر جابجا شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده گفت: در مجموع از ابتدای دولت دوازدهم تا پایان تیرماه سال جاری یک میلیون و ۶۳ هزار و ۲۲۱ پرواز نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه های کشور انجام و با این تعداد پرواز ۱۳۰میلیون و ۳۴۸ هزار و ۲۵۹مسافر داخلی و بین المللی از طریق حمل و نقل هوایی سفر کرده اند و همچنین یک میلیارد و۲۸۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۱۹ کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده است.
 
وی با بیان اینکه در در بخش هوایی در سال ۹۶ با انجام ۴۹۵هزار و ۷۵۶پرواز، ۶۱ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۴۶ مسافر جابه جا شده است افزود: در سال ۹۷ نیز ۴۲۷هزار و ۸۰۳ پرواز ۵۱ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۸۱۳ مسافر را جابه جا کرده است.
 
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا تیرماه کل نشست و برخاست هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی به ۱۳۹هزار و ۶۶۲ رسید که با این تعداد ۱۷ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۰۰ مسافر اعزام و پذیرش مسافر شد و ۱۷۲ میلیون و ۸۷۵هزار و ۳۶۳ کیلوگرم بار نیز ارسال و پذیرش شده است.
 
جعفرزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ فرودگاه بین‌المللی و همچنین ۳۰ فرودگاه مرز هوایی در کشور وجود دارد و تعداد فرودگاه‌هایی که عملیات نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر در آن انجام می شود۵۲ فرودگاه است که ۵ فرودگاه آن متعلق به مناطق آزاد و شرکت نفت است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا