بین الملل

رشد اقتصادی هند کم‌تر می‌شود

موسسه رتبه‌بندی “مودی” برآورد خود از رشد اقتصادی هند را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از  بیزینس استاندارد، سومین اقتصاد بزرگ آسیا و دارنده یکی از سریع ترین نرخ های رشد جهان نیز به مانند چین با کاهش محسوس رشد اقتصادی خود مواجه خواهد شد. موسسه رتبه بندی ” مودی” در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی امسال هند به ۶.۲ درصد و در سال آینده به ۶.۷ درصد برسد که به ترتیب ۰.۶ درصد. ۰.۷ درصد کمتر از رقم پیش‌بینی شده قبلی است.

در صورتی که رشد هند به ۶.۲ درصد برسد، رشد اقتصادی چین و هند پس از مدت ها با هم در سال ۲۰۱۹ برابر خواهد شد. البته پیش‌تر موسسه مودی رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۰ را ۵.۸ درصد پیش‌بینی کرده بود.  در بین کشورهای شرق آسیا، رشد اقتصادی فیلیپین، ژاپن و مالزی نیز کاهش خواهد یافت. کاهش رشد اقتصادی هند دستیابی به هدف تبدیل شدن این کشور به یک اقتصاد پنج تریلیون دلاری تا سال ۲۰۲۳را بیش از پیش دشوار خواهد ساخت.

همچنین بخوانید

هند که تا سال قبل ششمین اقتصاد بزرگ جهان بود اندکی پیش با دستیابی به اقتصاد ۲.۵۷ تریلیون دلاری توانست با پشت سر گذاشتن انگلیس به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان بدل شود.   وزارت دارایی هند ابراز امیدواری کرده است که تا پایان سال ۲۰۳۰، هند جز سه اقتصاد برتر جهان شود.

دان سرواستاوا، مشاور اقتصادی موسسه ” ای ایگرگ” هند گفت که دستیابی به نرخ رشد بالای شش درصد برای هند تا پایان امسال کار دشواری خواهد بود. وی افزود: احتمالا رشد اقتصادی نیمه دوم سال فراتر از رشد نیمه اول خواهد بود و احتمال زیادی وجود دارد که سال آینده رشد اقتصادی نیرومندتری از امسال به ثبت برسد.

در صورتی که هند بتواند به اقتصادی ۵ تریلیون دلاری تبدیل شود می‌تواند از کشورهای دارای درآمد متوسط رو به پایین به کشورهای دارای درآمد متوسط رو به بالا بپیوندد که یکی از مهم ترین اهداف برنامه ریزش شده در اسناد توسعه ای این کشور است.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا