بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

واگذاری شرکت ملی انفورماتیک در اولویت نیست

مشاور سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: واگذاری شرکت ملی انفورماتیک وابسته به بانک مرکزی در اولویت نیست.

 

جعفر سبحانی  درباره برخی اخبار منتشره در خصوص واگذاری شرکت ملی انفورماتیک ، اظهارداشت: سازمان خصوصی سازی نه تنها در ماه های اخیر واگذاری را دردستور کار نداشته بلکه جلسات قیمت گذاری نیز تشکیل نشده است .

وی با بیان اینکه، آخرین مصوبه هیات واگذاری مربوط به فصل بهارسال جاری است، تصریح کرد: در این مصوبه نیز  واگذاری سهام شرکت‌های بزرگ مانند پالایشگاه ها، سایپا ، بانک‌ها ، هلدینگ خلیج فارس و … با ارزش  حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان دیده شده بود که بر همین اساس ۷ مزایده برگزار شد که البته هیچ کدام نیز مشتری نداشت.

مشاور سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این پرسش که در خصوص شرکت ملی انفورماتیک آیا تصمیم گیری خاصی شده است یا خیر ، گفت: این شرکت درلیست نهایی واگذاری ها قرار دارد اما به دلیل اینکه شرکت های بزرگی در لیست واگذاری قرار دارد این شرکت در اولویت واگذاری نیست.

شرکت ملی انفورماتیک

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی در صورتی که در سال جاری تلاش زیادی برای واگذاری انجام دهد تنها می تواند  چند شرکت بزرگ را واگذار کند  بنابر این شرکت ملی انفورماتیک در اولویت واگذاری قرار نمی گیرد.

وی گفت: سازمان خصوصی سازی جلسات مرتبی برای واگذاری شرکت ها ندارد و هم اکنون نیز شرکت های بسیار اولویت دارتر از شرکت ملی انفورماتیک برای واگذاری وجود دارد.

مشاور سازمان خصوصی سازی در پایان در پاسخ به این سوال که در صورتی که شرکت‌ها درخواست خروج از لیست واگذاری را داشته باشند باید چه اقدامی را انجام دهند،  تصریح کرد: اگر بنگاهی به دلایل زیر ساختی و سایر مسایل  در خواست خروج از لیست واگذاری ها را داشته باشد باید مصوبه هیات وزیران را  دریافت کند.

یادآور می شود،در پی انتشار اخباری مبنی بر واگذاری شرکت ملی انفورماتیک به بخش خصوصی، روابط عمومی بانک مرکزی ضمن رد این شایعات  اعلام کرد: با توجه به اینکه شرکت ملی انفورماتیک وابسته به بانک مرکزی جایگاه حاکمیتی در فناوری اطلاعات بانکی دارد، قبلاً مخالفت بانک مرکزی با واگذاری آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام شده است.

لذا واگذاری شرکت ملی انفورماتیک به بخش خصوصی در دستور کار بانک مرکزی نیست.

 

منبع
ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا