بانکبانک و بیمه

اعطای ۵۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در ۴ ماه توسط بانک آینده

بانک آینده، در راستای تحقق اقتصاد دانش­‌بنیان و فن‏آورمحور، ظرف مدت چهار ماه، مبلغ ۵.۰۰۰ (پنج هزار) میلیارد ریال، تسهیلات بهشرکت­‌های دانش‌بنیان اعطا نموده است. این امر پس از انعقاد تفاهم­نامه همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی، برای تامین مالی شرکت­‌های دانش‌بنیان، از طریق اعطای تسهیلات و صدور ضمانت‏‏نامه، صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به استناد گزارش‌­های عملکردی سامانه غزال (سامانه مدیریت یکپارچه در خواست­‌ها و فرآیندهای ارائه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی)، تعداد ۶۰ (شصت) فقره تسهیلات با رقمی بالغ بر ۵۰۰۰ (پنج هزار) میلیارد ریال، توسط بانک آینده، طی مدت چهار ماه گذشته به شرکت­‌های مذکور، پرداخت شده است. هم­چنین در مدت مشابه، انواع ضمانت­نامه‌­ها با ارزش ریالی ۱.۳۰۰ (یک هزار و سیصد) میلیارد ریال، با شرایط مناسب و تخفیف‏‌های کارمزدی ویژه برای شرکت­‌های دانش‌بنیان، صادر گردیده است.

بانک آینده، علاوه بر اهتمام جدی برای ارائه خدمات بانکی به شرکت‌­های دارای مجوز از معاونت محترم علمی و فن‏آوری ریاست­جمهوری، به منظور پشتیبانی از تجاری‌­سازی ایده‌­ها و محصولات نوآورانه و نیز حمایت از زنجیره ایده تا بازار، خدمت نوین دیگری را تدارک دیده است که طی آن نسبت به تامین بخشی از ودیعه اجاره و یا هزینه خرید محل کار برای شرکت­‌های شتاب­­دهنده/ دانش­‌بنیان، اقدام می­کند.

بانک آینده، قصد دارد؛ با حضور بیش از پیش در حوزه نوآوری­‌های نوین و پیشرفته و نیز ایجاد بازار برای شرکت­‌های دانش‌بنیان و فن‌‏آور در عرصه­‌های راهبردی، زمینه ظهور بیشتر استعدادها و توانمندی­‌های دانش‏آموختگان و نوآوران کشور را، فراهم آورد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا