صنعت، معدن، تجارت

نصب مکنده‌های با ظرفیت تخلیه ۸ هزار تن در بندر چابهار

یک مقام مسئول با بیان اینکه مکنده‌هایی با ظرفیت تخلیه ۸ هزار تن کالا در هر روز در بندر چابهار نصب شده، گفت: قرار بر این است که سازمان برنامه، خط اعتباری ویژه را برای توسعه در نظر گیرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، ایرج حسن‌پور در شورای توسعه بندر چابهار که امروز با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد گفت: انبارهای چابهار هم اکنون از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار بوده و برخی دیگر از انبارها نیز از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران، در حال بهسازی است؛ بر این اساس راه اندازی انبارهای ویژه و تخصصی نیز در حال برنامه ریزی است.

دبیر شورای توسعه بندر چابهار افزود: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، خط ویژه اعتباری برای توسعه بندر چابهار در نظر گرفته شده و قرار بر این است که سازمان برنامه و بودجه نیز تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. همچنین امکانات و ظرفیت‌هایی که در بندر چابهار مستقر شده است کاملا قابلیت استفاده جهت عملیات تجاری است؛ این در حالی است که بندر چابهار مکنده‌هایی را در اختیار دارد که در هر روز ۸ هزار تن کالا را تخلیه می‌کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر استفاده از ظرفیت‌های توسعه سواحل مکران دارند و بنابراین بندر چابهار می‌تواند زمینه‌ساز تحقق این دستور باشد.

حسن پور ادامه داد: گمرک و دستگاههای اجرایی در حال هماهنگی برای توسعه بندر چابهار هستند که باید با قدرت و قوت در کنار تمام دستگاهها، کار را پیش برند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا