امور زیربناییراه و ساختمان

رکوردشکنی در پروازهای اربعین در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) / انجام ۶٠ پرواز به مقصد عتبات در یک روز

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جزئیات آمار پروازهای اربعین را تشریح کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، علی رستمی با اشاره به رکورد شکنی در عملیات پروازهای اربعین سال جاری گفت : در روزهای ٢٣ و ٢٨ مهرماه ۶٠ پرواز خروجی به مقصد عراق از فرودگاه امام (ره) انجام شد که این آمار در سال گذشته ٣۶ پرواز بود.
 
رستمی با بیان اینکه در عملیات پروازهای اربعین سال گذشته رکورد بیش‌ترین تعداد پرواز ورودی از مبدا عراق به فرودگاه امام (ره) ٣۶ بود بیان داشت این آمار در عملیات سال جاری در روز ٢٨ مهرماه به ۵٨ پرواز رسید.
 
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در سال گذشته بیشترین تعداد زائرانی که در یک روز از فرودگاه امام(ره) به عتبات سفر کردند ٧ هزار و ٩٨ نفر بود که این آمار در عملیات پروازهای اربعین سال جاری به ١١ هزار و ۴۵٣ نفر رسیده است.
 
رستمی ادامه داد در روز ٢٨ مهرماه ١٠ هزار و ٩۴٩ زائر از عراق وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) شدند که این آمار در عملیات پروازهای اربعین سال گذشته ۷۱۶۴ نفر بود.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به بهره برداری از ترمینال گالری سلام در خرداد ماه سال جاری بیان داشت بهره برداری از این ترمینال موجب شد تا هیچگونه محدودیتی در پروازهای اربعین نداشته باشیم و بتوانیم به هر تعداد که شرکت های هواپیمایی درخواست پرواز به عراق داشتند، منابع فرودگاهی را در اختیار آن ها قرار دهیم.
 
رستمی گفت : اولویت مهم شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در عملیات پروازهای اربعین خدمت رسانی شایسته به زائران بود از همین رو با همکاری و هماهنگی میان ارگان های نظامی و انتظامی مستقر در این مجموعه و از طریق اختصاص گیت های ویژه برای بازرسی و کنترل گذرنامه زائران، تلاش کردیم تا خدمات مناسبی را به این عزیزان ارائه کنیم. 
 
وی افزود انجام پذیرایی از زائران و مسافران، برپایی موکب در ترمینال شماره یک و ترمینال گالری سلام، اجرای برنامه های فرهنگی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بخشی از تسهیلات ویژه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در عملیات پروازهای اربعین بود.
 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا