انرژی

وکیلی: مجوزی برای انتقال آب خزر صادر نشده است/انتقال آب در حد طرح مطالعاتی است

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که بررسی‌های انجام شده درباره موضوع انتقال آب خزر به فلات مرکزی نشان می‌دهد که چنین مجوزی صادر نشده و این طرح فعلا در حد یک طرح مطالعاتی است.

محمد علی وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی انتقادات درباره موضوع انتقال آب خزر به فلات مرکزی گفت: هفته گذشته رئیس سازمان محیط زیست نامه‌ای به وزارت نیرو ارسال می‌کند و این نامه به گونه‌ای است که گویا بلامانع بودن انتقال آب را اعلام می‌کند. برداشت نمایندگان خطه شمال هم این بوده که این نامه مجوزی برای انتقال آب است.

وی خاطر نشان کرد: روز گذشته جلسه‌ای با وزیر نیرو، رئیس سازمان  محیط زیست، استانداران استان‌های شمالی و نمایندگان مناطق شمالی داشتیم که با بحث و بررسی‌های انجام شده روشن شد نامه سازمان محیط زیست مجوز انتقال آب به حساب نمی‌آید، بلکه این نامه شروطی را بر وزارت نیرو تکلیف کرده که اگر بنا است این موضوع مورد بررسی قرار گیرد شروط شش گانه‌ای باید از سوی وزارت نیرو محقق شود.

همچنین بخوانید

وکیلی خاطر نشان کرد: برای صدور مجوز انتقال آب مراحل طولانی نیاز است که هنوز قدمی برای آن برداشته نشده لذا جنجالی که بر روی پروژه انتقال آب خرز به فلات مرکزی ایجاد شده یک جنجال بلاوجه است.

این عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: این که فرآیند مطالعه این طرح چقدر زمان خواهد برد، آیا در فرآیند مطالعه مجوزی صادر خواهد شد یا نه و آیا کمیته ماده ۲ قانون در آینده چنین مجوزی می‌دهد اما و اگرهای بسیاری است که نیاز به مقدمات طولانی مطالعات بسیار و پاسخگویی به سوالات زیادی دارد.

وکیلی با بیان این که درباره انتقال آب خزر ذهن مردم بی‌جهت مشوش شده و موجبات نگرانی مردم فراهم شده، تاکید کرد: این طرح فعلا در حد یک طرح مطالعاتی است که هنوز مقدمات مطالعات آن هم فراهم نشده و نمایندگان نیز متوجه شدند که چیزی به نام مجوز برای انتقال آب صادر نشده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا