بانکبانک و بیمه

مراسم پنجمین سوگواره‌ی "محرم ایران زمین"در ایوان انتظار برگزار شد

مراسم پنجمین سوگواره‌ی “محرم ایران زمین” با حضور استادان و داوران حوزه عکاسی ،مدیران و مسوولان حوزه فرهنگی و شهری چهارشنبه ۱ آبان ماه در ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در پنجمین مراسم سوگواره ی “محرم ایران زمین”  با تاکید بر اهمیت وظایف اجتماعی بانک ها گفت : ما در برگزاری این سوگواره که به پنجمین سال اجرا رسیده است سعی کردیم، در پی انجام مسئولیت اجتماعی خود در حوزه فرهنگ و هنر با ثبت تصاویر از مراسم سوگواری بزرگان دین و ثبت اثر فرهنگی دینی گامی موثر برداریم.

وی با اشاره  به حضور استادان حوزه عکاسی از جمله استاد فروتن و استاد مرادی در عرصه داوری آثار، افزود: تلاش کردیم تا در اجرای این مسابقه از قالب ها سنتی بیرون بیاییم و توانستیم  با بهره مندی از هنر و تجارب داوران  حوزه عکاسی  این اتفاق را رقم بزنیم و با نگاهی منعطف و به دور از سختگیری راه را برای حضور تمام عکاسان از تمام استان های کشور هموار کردیم تا این نمایشگاه دایر شود و مردم ببینند و قضاوت کنند و روایت کنند.

در ادامه مراسم محسن سلیمانی ، مدیر هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: برگزاری این برنامه هنری  توانست  این سوگواره را  به عنوان هنری شهری در دید عموم قرار دهد. می توانستیم مانند دوره نخست آثار را در یکی از گالری ها در فرهنگسراها نمایش دهیم اما برای این که بتوانیم طیف گسترده تری از شهروندان را در جریان این سوگواره  قرار دهیم ایوان انتظارایستگاه مترو میدان حضرت ولی عصر (عج) را انتخاب کردیم که خوشبختانه مورد استقبال معاونت اجتماعی فرهنگی شرکت بهره برداری مترو قرار گرفت.

سلیمانی در پایان سخنانش حضور عکاسان از تمام استان های کشور را امری قابل تامل خواند و  افزود: برگزاری این سوگواره نشان داد که نمایش هنر عکاسان از  به تصویر کشیدن مراسم شهر و منطقه زیستی شان  از سوگواری ها  این پیام را دارد که بر خلاف نگاه بسیاری از هنرمندان ایران  تنها  تهران نیست.

غلامرضا کاظمی دینان، استاد ارتباطات یکی از مدعوین این مراسم نیز  با  اشاره به مسوولیت اجتماعی ارگان های برگزار کننده این سوگواره گفت: خلاقیت در برگزاری این برنامه هنری و فرهنگی فراتر از وظیفه ارگان های برگزار کننده  و در راستای اهمیت مسوولیت  اجتماعی آن ها است.

وی همچنین در اهمیت برگزاری این سوگواره ی عاشورایی افزود:  عکاسان شرکت کننده با دوربین شان که رسانه ی آن هاست ما را وصل کرده اند  به  مراسم ، تجمعات و سوگواری های محل زندگی شان  که  اگر دقت کنیم پیام های زیادی را در بر دارد. در واقع امام حسین (ع) نیز با رفتن به کربلا و ایجاد عاشورا یک ارتباط موثر را رقم زدند که تا کنون ادامه دارد.

لازم به ذکر است مراسم پنجمین سوگواره‌ی ” محرم ایران زمین” چهارشنبه ۱ آبان ۹۸  از سوی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی شرکت بهره‌برداری مترو  و بانک ایران زمین و به همت مدیریت فرهنگی هنری مترو در ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان حضرت ولی‌عصر(عج) با حضور استادان و داوران حوزه عکاسی ،مدیران و مسوولان حوزه فرهنگی و شهری، مسوولان بان ایران زمین  برگزار شد. در ضمن نمایشگاه پنجمین سوگواره‌ی ” محرم ایران زمین” تا ۹ آبان ماه ۹۸ پذیرای بازدید کنندگان است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا