امور زیربناییراه و ساختمان

نرخ کرایه ناوگان پلاک عمومی بدون افزایش

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافرسازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: مسیرهای که زیر پوشش ناوگان حمل و نقل پلاک عمومی قرار دارد کرایه این مسیرها به هیچ وجه افزایش پیدا نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  «داریوش باقرجوان» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت در این بخش می توانند به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ و تلفن ۱۴۱ موضوع را منعکس کنند.

وی در ادامه به مردم اطمینان داد این سازمان در کوتاه ترین زمان ممکن به گزارشات و شکایات آنان رسیدگی خواهد کرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافرسازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: خوشبختانه دولت در طرح مدیریت سوخت برای ناوگان حمل و نقل پلاک عمومی – سواری کشور سهمیه سوخت مناسبی در نظر گرفته است.

وی افزود: این سازمان موظف شده طی دو ماه امکانات پیمایش را ایجاد تا سوخت مورد نیاز این ناوگان بر اساس پیمایش و جابجایی مسافر لحاظ شود.

باقرجوان تصریح کرد: فعالان این بخش اطمینان لازم را داشته باشند که سوخت یارانه ای مناسب را دریافت خواهند.

وی ضمن اشاره به وجود افزون بر ۳۵ هزار وسیله نقلیه پلاک عمومی جاده ای در کشور گفت: بطورکلی در مجموع ۲۸۰ هزار نفر در طول شبانه روز با این وسائط نقلیه در سطح جاده ها با متوسط مسافت ۲۵۰ کیلومتر در حال جابجایی هستند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافرسازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: ناوگان پلاک عمومی جاده ای سهم بسیار ناچیزی از سوخت مصرفی کشور را به خود اختصاص داده و به یک معنا مصرف سوخت این تعداد ناوگان زیر یک درصد است.

وی اظهارداشت: ترویج و توسعه حمل و نقل عمومی جاده ای از نقاط قوت طرح مدیریت سوخت کشوراست.

باقرجوان تصریح کرد: ضرورت دارد بخش ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای با توجه به شرایط بوجود آمده خدمات مناسب تری به مردم ارائه دهند و تعداد بیشتری مسافر را جابجا کنند که این مهم در بخش ایجاد بهره وری خواهد کرد بنابراین با ارتقای بهره وری و همینطور رضایت مسافران می تواند بخش مزبور را بیش از گذشته توسعه ورونق داد.

وی گفت: کرایه بخش ناوگان حمل و نقل پلاک عمومی جاده ای افزایش پیدا نکرده و نباید افزایش پیدا کندو در ضمن اجازه نخواهیم داد افراداز اصلاح قیمت بنزین در این بخش سوء استفاده کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافرسازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: بخش حمل و نقل عمومی به این نکته به خوبی واقف است که افزایش درآمد از طریق افزایش بهره بسیار قابل اعتمادتر از افزایش قیمت کرایه هاست چون با رشد قیمت ها بدون شک جابجایی تعداد مسافر بسیار کمتر خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا