اقتصاد کلان

۹۵ درصد مددجویان بهزیستی بسته حمایت معیشتی دریافت کردند

وحید قبادی دانا از واریز بسته حمایت معیشتی به حساب ۱ میلیون و ۳۲ هزار خانوار مستمری بگیر سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وحید قبادی دانا در گفتگو با برنامه روز از نو رادیو اقتصاد گفت: طی بررسی های بعمل آمده ۹۵ در صد از جمعیت یک میلیون و ۸۸ هزار خانواری تحت پوشش این سازمان موفق به دریافت بسته حمایت معیشتی شدند که ۲ درصد هم در هفته آتی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: ۳ درصد مابقی نیز پس از بررسی و در صورت حائز شرایط از این بسته بهره مند خواهند شد.

همچنین بخوانید

مدیر بهزیستی کشور در توضیح نحوه پرداخت مستمری های مددجویان این سازمان گفت: مستمری ها یا از محل اعتبارات این سازمان و یا از محل بودجه هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود.

وی افزود: از سال ۹۲ افزایشی در خصوص اعتبارات و محل هدفمندی یارانه ها صورت نگرفته بود ولی از ۲ ماه پیش به دستور دولت ۲۰ درصد به اعتبارات افزوده شد.

قبادی دانا با اعلام افزایش بیش از ۲ برابری میزان حق پرستاری معلولان خبر داد و گفت: حق پرستاری معلولان نخاعی از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان افزایش یافت که برای ماههای مهر و آبان به حساب آنها واریز شد.

وی خاطر نشان کرد: طبق ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید فاقد شغل مقرر گردید مبالغی علاوه بر مستمری ثابت برای آنها واریز گردد و این در حالی است که این سازمان با کمبود بودجه مواجه گردیده و ناگزیز به پرداخت مبالغی صرفا برای افراد معلولیت خیلی شدید و دهک های ۱ و ۲ و ۳ گردید.

وی افزود: این پرداختی ها به صورت ۳ ماهه و به تناسب بودجه وزارت رفاه مبلغی بین ۱۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان بود.

وی یادآور شد: میزان بودجه مورد نیاز برای این افراد در سال ۹۸ حدود ۸ هزار میلیارد و در سال ۹۹ مبلغ ۹ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان بر آورد شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا