انرژی

حادثه پتروشیمی بوعلی به هیچ عنوان عمدی یا خرابکاری نبوده است

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، بیژن عالی پور با اشاره به سفر وزیر نفت به ماهشهر و بازدید از پتروشیمی بوعلی گفت:در جلسه امشب که با حضور مقامات استان و صنعت نفت برگزار شد مقرر گردید تا فرماندهی عملیات به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و صفی خانی مدیر HSE آن واگذار شود.

وی افزود:وزیر نفت در این جلسه تاکید کرد که تا زمانی که آتش خاموش نشود منطقه را ترک نخواهد کرد و صبح فردا جمعه تمامی مرتبطین این حوزه موظف هستند که در میدان مقرر شده حاضر باشند.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به اینکه در جلسه برگزارشده وظایف تمامی دستگاه های اجرایی مشخص شده گفت:همچنین تاکید بر تخلیه مخازن کروی مایعات گازی سبک ، مخازن ۱۸۰ هزاربشکه ای در اولویت های اصلی قرار گرفت و برنامه ریزی های لازم برای پشتیبانی و ارسال خودروهای آتش نشانی و تجهیزات وابسته نیز مطرح شد.
وی در مورد شایعه آتش گرفتن مخزن دوم پتروشیمی بوعلی نیز گفت: به هیچ عنوان این خبر صحت ندارد و همچنان یک مخزن در حال سوختن  است همچنین مقرر شد تا بزودی کمیته ای جهت بررسی این حادثه تعیین شود تا میزان خسارات و دلیل اصلی این حادثه مشخص شود ولی آنچه مسلم است این آتش سوزی حاصل خرابکاری یا عمدی نبوده است.
عالی پور در پاسخ به زمان خاموش شدن آتش نیز گفت:امیدواریم تا فردا عصر شاهد پایان یافتن آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا باشیم ولی در مورد مخازن کروی باید گفت که خوشبختانه درجه حرارت کمتر شده و از شدت باد و فشار هم کاسته شده به طوریکه می توان گفت شرایط وزش باد در حد مطلوب است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا