صنعت، معدن، تجارت

افزایش قیمت کالاهای اساسی طی یک هفته اخیر؛ دولت بازار را دریابد

این نماینده مجلس دهم گفت:دولت در وضعیت فعلی باید به بازارهای اقتصادی بیشتر توجه کند.مهمترین راه کار برای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، مدیریت افکار عمومی و سلامت روانی جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با انتقاد از بروز تلاطم در بازارهای اقتصادی کشور، گفت: متأسفانه در یک هفته اخیر با شیوع بیماری کرونا در کشور، شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور نیز هستیم که این مسئله نشان می دهد که دلالان از فرصت کنونی برای کسب سودهای میلیاردی و افزایش قیمت کالاها استفاده کرده اند.

صدیف بدری

همچنین بخوانید

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی دولت تمام تمرکز خود را برای مقابله و کنترل بیماری کرونا گذاشته است و این مسئله موجب شده که عملا بازارهای اقتصادی دچار تلاطم و تنش شوند.

دولت در وضعیت فعلی بازارهای اقتصادی را رها به حال خود گذاشته است

وی تصریح کرد: دولت در وضعیت فعلی به نوعی بازارهای اقتصادی را رها به حال خود گذاشته و این موضوع عرصه را برای فعالیت و ورود دلالان ایجاد کرده، این در حالی است که مهمترین راه کار برای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، مدیریت افکار عمومی و سلامت روانی جامعه است.

لزوم برخورد جدی با دلالان و سوداگران بازارهای اقتصادی

بدری بر لزوم برخورد جدی با دلالان و سوداگران بازارهای اقتصادی تأکید کرد و گفت: هیچ دلیل اقتصادی در کشور وجود ندارد که طی مدت یک هفته قیمت گوشت قرمز حدود ۴۰ هزار تومان افزایش یابد، از این رو تنها دلیل این مسئله دلال بازی عده ای از افراد است که دستگاه قضا، سازمان تعزیرات و دستگاه های نظارتی باید با این مسئله برخورد سخت و جدی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: افزایش قیمت ها در یک ماه اخیر تنها معطوف به بازار گوشت نبوده است، بلکه قیمت میوه و سبزیجات نیز بالا رفته است، بنابر این دستگاه های نظارتی و تعزیراتی باید بازارهای اقتصادی و قیمت های کالاهای اساسی را مدیریت کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا