امور زیربناییراه و ساختمان

صندوق حمایت از مستاجران راه اندازی می‌شود/ ایجاد ضوابط برای نرخ رشد قیمت‌ها در بازار مسکن

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: سیاست این است که برای نرخ رشد و اجاره بها یک ضوابطی تعیین کرده و صندوقی برای حمایت از مستاجران فعال خواهد شد. منابع این صندوق از محل تسهیلات کرونا خواهد بود و به صورت تسهیلات ارزان قیمت برای ودیعه به مستاجران داده می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در یک برنامه تلویزیونی درباره بازار مسکن اظهار داشت: التهابات مسکن اساسا متاثر از عرضه و تقاضا نیست بلکه به هجوم  نقدینگی به بازار و متاثر از بازار ارز است و همواره تحت تاثیر نرخ ارز و طلا بوده است. در مقطع زمانی اخیر قابل مقایسه با دوره‌های قبلی نیست.

وی ادامه داد: در حالی که دوران رکود معاملات است صرفا به دلیل تجدید ارزیابی‌ها شاهد این التهابات بازار مسکن شده‌ایم و قیمت‌ها واقعی نیست. به دلیل حفظ ارزش سرمایه، قیمت مسکن افزایش یافته است.   

اسلامی افزود: ملاک عمل اگر معاملات واقعی باشد، نشان نمی‌دهد که میزان معاملات باعث این افزایش قیمت شده باشد.          

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید برای فاقدین مسکن برنامه‌ای وجود داشته باشد تا از آن طریق این مشکل مردم حل شود، ادامه داد: نرخ در شرایط عمومی بازار تعیین می‌شود و دولت دخالتی در نرخ گذاری در معاملات نمی‌تواند داشته باشد اما قرار شد اندیشه نویی را در این بازار پیاده کنیم.

وی تاکید کرد: سیاست این است که برای نرخ رشد و اجاره بها یک ضوابطی تعیین کرده و صندوقی برای حمایت از مستاجران فعال خواهد شد. منابع این صندوق از محل تسهیلات کرونا خواهد بود و به صورت تسهیلات ارزان قیمت برای ودیعه به مستاجران داده می‌شود.   

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا