صنعت، معدن، تجارت

بانکها به جای تصدی گری باید تسهیل گری کنند

قزوین- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: بانکها با تغییر رویکرد خود باید به جای تصدی گری دنبال تسهیل گری باشند تا موانع تولید برداشته شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی و آئین تجلیل از صادرات کنندگان نمونه استان قزوین روز پنجشنبه در یکی از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی کاسپین قزوین
برگزار شد.

فاطمه محمد بیگی در این مراسم اظهار داشت: در بخش تولید و صنعت و مشکلات و چالش‌های زیادی داریم که باید با کمک بانک‌ها و تسهیل گری در امور برای حل آنها همت کنیم.

وی بیان کرد: متأسفانه بانک‌ها به جای تسهیل گری فقط تصدی گری می‌کنند و باید در این سیستم بازنگری شود تا کارها به روال اصلی خود باز گردد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان قزوین با داشتن ۱۵ شهرک صنعتی نیازمند تأمین زیرساخت های مناسب آب، برق و گاز است و باید برای استقلال برق منطقه‌ای استان قزوین اقدام شود تا مشکلات را کاهش دهیم.

محمد بیگی گفت: در شرایطی که دشمنان تلاش می‌کنند با استفاده از همه ابزارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای و مناسبات اقتصادی به ما آسیب بزنند باید از همه ظرفیت‌ها برای تعامل بیشتر با همسایگان اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: در تجارت نیازمند جهش بیشتر هستیم و در شرایطی که کشتی نفتی با حمایت سپاه می‌تواند در آب‌های بین المللی محموله خود را بدون مشکل تحویل دهد چرا نتوانیم با همسایگان مناسبات تجاری بهتری داشته باشیم.

محمدبیگی اظهار داشت: در استان قزوین ظرفیت‌های خوبی چون شیرینی سنتی، گلیم الموت و صنایع دستی و خوشه‌های صنعتی داریم که ظرفیت خوبی برای صادرات است و باید آن را حمایت و شکوفا کنیم.

در این مراسم از ۲۵ تن از صادر کنندگان نمونه استانی و ملی تجلیل شد.
 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا