انرژی

نفت توان افزایش قیمت نیافت

قیمت نفت در معاملات روز پنج‌شنبه در واکنش به ثبت بیشترین آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و وضع محدودیت‌ها در کالیفرنیا که نگرانی‌ها نسبت به آسیب دیدن تقاضا را برانگیخت، با کاهش روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، ۱۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۳۹ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۱.۴ درصد افزایش بسته شده بود. بهای معاملات نفت برنت شش سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۱ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۱.۸ درصد افزایش داشت.

ایالت کالیفرنیا اقدامات قبلی برای بازگشایی اقتصادی را روز چهارشنبه معکوس کرد و ورود مشتری به داخل رستورانها را ممنوع کرد. همچنین اقدامات فاصله گذاری اجتماعی و سایر تدابیر مقابله با گسترش کووید ۱۹ را تقویت کرد.

همچنین بخوانید

تحلیلگران به نگرانی‌ها در خصوص افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالتهای پرجمعیت آمریکا که از مصرف کنندگان بزرگ بنزین در این کشور هستند، اشاره کرده اند.

طبق برآورد رویترز، شمار موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا روز چهارشنبه حدود ۵۰ هزار نفر افزایش یافت که بزرگترین افزایش یک روزانه از زمان آغاز این پاندمی بود. بیش از نیمی از موارد جدید روزانه در آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس هستند.

قیمت نفت در معاملات روز گذشته پس از انتشار آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا که نشان داد ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته ۷.۲ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است، صعود کرده بود. این رقم بسیار بالاتر از میزان مورد پیش بینی تحلیلگران بود زیرا پالایشگاه‌ها تولیدشان را افزایش داده بودند و واردات هم کمتر شده بود.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال تحلیلگران به رشد ذخایر بنزین که در آمار رسمی منعکس شد، اشاره کردند که نشانه مثبتی نیست. در این بین، گلدمن ساکس در یادداشت جدیدی پیش‌بینی کرد که تقاضا برای نفت امسال هشت درصد کاهش پیدا خواهد کرد اما در سال ۲۰۲۱ شش درصد بهبود پیدا می‌کند و تا سال ۲۰۲۲ تقاضا به طور کامل بهبود پیدا کرده و به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا می‌رسد.

تحلیلگران این بانک آمریکایی پیش بینی کردند که در میان سوخت‌ها، تقاضا برای بنزین سریعترین روند بهبود را داشته باشد، در حالی که مصرف سوخت جت به دلیل کاهش اعتماد مصرف کنندگان به سفر هوایی در نبود واکسن ویروس کرونا ضربه شدیدتری را متحمل خواهد شد.

طبق آخرین نظرسنجی رویترز، قیمت نفت امسال در محدوده ۴۰ دلار در هر بشکه خواهد ماند و با تداوم کاهش تولید اوپک پلاس و بازگشایی اقتصادها از قرنطینه، روند بهبود آن در سه ماهه چهارم آغاز شده و در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا