صنعت، معدن، تجارت

عرضه ۱۰۰هزارتن شکر بازار را متعادل کرد

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: در حال حاضر کمبودی در بازار کالاهای اساسی نداریم و مردم نگران جهش لحظه‌ای قیمت‌ها نیستند.

همچنین بخوانید

محمد آقا طاهر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی تأمین شده است به همین دلیل در بازار برنج خارجی کمبودی احساس نمی‌شود.

وی افزود: هر چند به دلیل تغییر نوع ارز پایه شاهد تغییر قیمت کالاهای وارداتی هستیم ولی این این امر موجب شفاف سازی قیمت‌ها شده و شرایط بازار را به نحوی رقم زده است که دیگر مردم نگران جهش لحظه‌ای قیمت‌ها نیستند.

وی درباره قیمت شکر در بازار گفت: عرضه ۱۰۰ هزار تن شکر از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران موجب شد تا شاهد کمبودی در این بازار نباشیم. البته قیمت شکر بخاطر تغییر نوع ارز وارداتی نسبت به ماه‌های گذشته افزایش نرخ را تجربه کرده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره شرایط بازار روغن نباتی تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز توافق میان واردکنندگان و تولیدکنندگان با سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر سر میزان افزایش قیمت روغن صورت نگرفته است، این محصول همچنان براساس نرخ مندرج بر روی کالا به فروش می‌شود به همین دلیل فاصله میان قیمت بنکداری و مصرف کننده به حداقل رسیده و سود بنکداران کاهش یافته است.

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ نوع کمبودی در بازار نداریم و مردم می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را از بازار تأمین کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا