امور زیربناییانرژیراه و ساختمان

صرفه جویی یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون لیتر سوخت با اجرای نوسازی ناوگان کامیونی

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در فاز نخست طرح نوسازی ناوگان فرسوده بین‌شهری در بخش بار، کامیون‌های بالای ۵۰ سال در اولویت قرار دارند، گفت: اجرایی شدن این طرح، صرفه‌جویی یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون لیتر سوخت را در پی دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عبدالهاشم حسن‌نیا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در آیین امضاء قرارداد نوسازی پنج هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل برون شهری کالا با اشاره به اینکه ۶۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال در کشور وجود دارد، گفت: در راستای سیاست‌های دولت و تاکیدات وزیر راه و شهرسازی، نوسازی این ناوگان را در دستور کار خود قرار دادیم. 

او افزود: در فاز نخست این طرح، تعداد پنج هزار دستگاه کامیون با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی و بهره‌گیری از تسهیلات بانک صادرات ایران، نوسازی خواهد شد.

حسن‌نیا با بیان اینکه فعالیت کامیون‌های فرسوده فعال در شبکه حمل و نقل، پایش شده و موجود است، افزود: بر این اساس، کامیون‌هایی که فعال نبوده‌اند، امکان استفاده از تسهیلات این طرح را ندارند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین عنوان کرد: این طرح، صرفه‌جویی یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون لیتری سوخت را در یک دوره هفت ساله به دنبال خواهد داشت.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه در فاز نخست، نوسازی کامیون‌های بالای ۵۰ سال را هدف‌گذاری کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: هر مالکی که ماشین خود را اسقاط کند به شرکت سازنده معرفی می‌شود تا کامیون جدید را تحویل بگیرد. ضمن اینکه شرکت تولیدکننده نیز افرادی را که ما در قالب این طرح معرفی می‌کنیم در اولویت تحویل کامیون قرار می‌دهد.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا