بین الملل

ساخت واکسن کرونا ۹ تریلیون دلار به درآمد جهان اضافه می‌کند

رییس صندوق بین‌المللی پول، کریستالینا جورجیه‌وا گفت: همکاری قدرتمند بین‌المللی برای ساخت واکسن کرونا می‌تواند ریکاوری اقتصادی جهان را سرعت ببخشد و ۹ تریلیون دلار به درآمد جهان اضافه کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، رئیس صندوق بین‌المللی پول، کریستالینا جورجیه‌وا گفت: همکاری قدرتمند بین‌المللی برای ساخت واکسن کرونا می‌تواند ریکاوری اقتصادی جهان را سرعت ببخشد و ۹ تریلیون دلار تا سال ۲۰۲۵ به درآمد جهان اضافه کند.

جورجیه‌وا پس از اجلاس مدیران آی‌ام‌اف به خبرنگاران گفت: من از آمریکا و چین می‌خواهم مشوق‌های اقتصادی قدرتمندی ارائه کنند که بتواند به تقویت ریکاوری اقتصادی جهانی کم کند.

رئیس آی‌ام‌اف گفت: اگر ما بتوانیم پیشرفت سریعی در همه‌جا داشته باشیم می‌توانیم به ریکاوری اقتصادی جهان سرعت ببخشیم و می‌توانیم تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۹ تریلیون دلار به درآمد جهان اضافه کنیم که این می‌تواند باعث کاهش فاصله درآمد کشورهای فقیر و کشورهای ثروتمند شود.

او گفت: ساخت و توزیع واکسن کرونا که برای همگان قابل تهیه و مقرون به صرفه باشد کلید جلوگیری از ماندگاری طولانی زخم‌های کرونا بر پیکر اقتصاد جهان است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا